Вход   Регистрация

Защо европейците се страхуват да купуват дизели?

Защо европейците се страхуват да купуват дизели?
 

Проблемът не е само „дизелгейт” и вредните емисии

Спадът на продажбите на нови автомобили с дизелови двигатели в европейските държави продължава и колкото и да е странно, това не се дължи само на поредицата скандали с манипулираните нива на вредни емисии при тях, съобщава Automotive News.

Защо европейците се страхуват да купуват дизели?

Изданието посочва, че Германия продължава да бъде лидер по продажба на дизелови коли, но и там се отбелязва спад – с около 5%. През март 2017 г. автомобилите с такива мотори са били 40% от общия брой продажби. За сравнение през март 2016 г. техният дял е 45,8%, а през март 2012 – 48,1%. Като цяло в Европа продажбите са намалели от 50 на 46%.

Според експертите, проблемът не е само в поредицата скандали от рода на „дизелгейт”, в който бе забъркан Volkswagen, а и последвалите го случаи с други производители. Вина за намаляващото доверие към дизела имат и самите европейски чиновници.

Още през 2018 г. властите в Щутгарт смятат да забранят влизането в някои райони на града на автомобили с дизелови мотори, по-стари от 3 години. Същото се очаква да се случи и в Мюнхен, а още няколко големи европейски града, сред които Париж, Мадрид и Атина, вече обявиха подобни мерки. Тяхната цел е централните райони на мегаполисите да бъдат защитети от непрекъснато увеличаващата се концентрация на вредни вещества в градската атмосфера.

Всички тези закани и обезщатия сериозни притесняват автомобилистите, които често посещават централните части на мегаполисите. Те се страхуват, че ако си купят дизелови автомобили, няма да имат възможност да се придвижват по обичайните си маршрути и затова минават към друг тип автомобили.

Снимка: Bentley

Реклама  


Купи кола

  • BMW 318 Ci 2.0 GAZ INJ 143k.c.

    5699 лв.

    дата на произв. - ноември , 2001 г., пробег - 200000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Ford Mondeo

    4999 лв.

    дата на произв. - август , 2006 г., пробег - 171000, С.к - Ръчна

  • Mercedes-Benz C 220 Автоматик-ръчка

    11 лв.

    дата на произв. - август , 2002 г., пробег - 150000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Nissan Almera

    1399 лв.

    дата на произв. - април , 2002 г., пробег - 242000, С.к - Ръчна, цвят - Син

  • Toyota Auris 1.8 Hybrid

    16600 лв.

    дата на произв. - март , 2011 г., пробег - 160763, С.к - Автоматична, цвят - Бял

  • Opel Combo 1.7CDTI

    4800 лв.

    дата на произв. - юли , 2004 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 20 )

Напиши коментар Влез

от: Русия ( преди 3 месеца )

За качествата на нафтата се знае отдавна. Защо сега се сещат и защо горивото е с по-нисък акциз?
ЕС натрапи нафтовите печки на хората!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: Точно ( преди 3 месеца )

Нищо нищо..те нека пискат..Мерц вече им забиха ДПф на бензинките,чакаме и другите...да видиш какъв вой на умряло ще е ..щото много е лесно да се плюе .Да не говорим комбинацията бензин турбо каква е..нишо има време..
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Момчета, ами те и бензиновите газове са канцерогенни. Да забранят и бензиновите коли тогава. Да не говорим, че харчат средно с 30% повее от дизела и увеличават парниковия ефект на планетата.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 17

от: Абей ( преди 3 месеца )

Покажи Коментара
Абе *** електрически,Ти какво караш?Бензинка ли,смърдоляк.Да ти идва на акъл ,че вонята е и от бензинките?Аман от су.е.ц.и Праха из улиците да не го пускаме ние?За ваг трол няма да дрънкаш ама хич ,че тука има един ми.,зер.ник дето е у всеко гърне.Гоуем разбирач...това поколение дето визираш като е пушач на 11 какво ми говориш?дизела му виновен.Ей планината измитай се..що си се заврел у Софето..смешнико !
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Нафтаджията ВАГон на фарума си защитава нафтовите печки дори с онова, което седи. Това е метросИксуален евр0гАец без поколение и деца. Ако мъжете можеха да раждат и той щеше сигурно да си роди, но тая работа не става. Та мисълта ми е, че този @н@лн0п0д@тлив лЕбер@Зт, ако имаше поколение за което да мисли и малко акъл в к0хата чyтора, нямаше да мисли за дизели и да кара такъв нов внос. Всеки нормален човек би се замислил най-малкото, но говорим за нормалните, а не за ВАГ-тр0л.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 11  Отрицателни: 6

от: Щирлиц ( преди 3 месеца )

Защото им втълпяват да се страхуват,за да купуват онова,което им посочат-електро,газ,метан и други напредничави експлозивно възпламеними експерименти.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 14  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Вие не сте добре честно!
После да не питате защо детето ви има астма и недай си боже някой рак на дробовете...
От тия 50 стински спестени на 100 км. е ама тогава ще е късно.
Сега си защитавате пробития гоуф и говорите, че едва ли не тоя черен дим и пушек дето остава след вас е полезен.
Смешни селски кръчмарски говорения.
Застани на един голям булевард за 10 мин. в пиков час и после главата с дни ще те боли, за дробовете да не говорим..
Аман от скъсани далавераджии с немски кошници.
Отговори
 
+39
 

Положителни: 47  Отрицателни: 8

от: vldo ( преди 3 месеца )

saglasen sas istinata 2
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: vldo ( преди 3 месеца )

napalno saglasen
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: Щото ( преди 3 месеца )

Щото няма нищо повече от *** бензинов мотор,цъкайте си минусчета това си можете ***,.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: Бильо ( преди 3 месеца )

А канцерогенните боклуци от дизеловия ауспух що не се споменават! Или давайте да мрем йофтинко. Децата и те! Абеее дърво неокастреноооо!
Отговори
 
+18
 

Положителни: 26  Отрицателни: 8

от: истината 2 ( преди 3 месеца )

Покажи Коментара
Истината я карам на моята си кола,направих си я и съм повече от доволен.Всичките псевдо еко грънци са апендисити ненужни изобщо.Разхода м ие много надолу,колата е дизел ,ауспуха е чист,..дпф имаше!егр е история,колата лети и пее..маслото дори не е черно 5000 км вече.Двигателя пее,..всичко е манупулация за клиента който плаща целия псевдо масраф.Жалко за тези които не могат да си направят колите.
Отговори
 
 -17
 

Положителни: 9  Отрицателни: 26

от: 112 ( преди 3 месеца )

Ad Blue е доста скъп и на практика изяжда предимството в разхода. Мазда например постигат същите емисии без него.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 18  Отрицателни: 3

от: истината ( преди 3 месеца )

Покажи Коментара
Всичко е манипулация.Дизела е здрав,икономичен и мощен.Затова всички локомотиви,кораби,трактори и камьони са дизел.Никой няма сметка от това.Дизела е замърсяващ но има и дизели със DPF филтър има и със Аб Блуе,Тези дизели замърсяват по малко и от икономичните бензини а се слагат на мощни дизели.Да не говорим че Ото Дизел е измислил дизела да върви със екологично био гориво като растителното олио.Много от по старите дизели си върват и сега със олио.Но индустрията иска потребление.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 18  Отрицателни: 23

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Кусури на дизела:
Тежък - на две-три години се плаща данък "окачване". Сложен. Скъп за поддръжка. Уязвим за кофти гориво - новите дизели и фините им инжектори хич не обичат българските бензиностанции. Мръсен - дори новите дизели не могат да настигнат бензина. Единственото предимство на дизела са заветните два-три литра разлика при разхода, но като се сметнат скъпите ремонти май и това отпада.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 34  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Колко кораба минават покрай вас бе нафтаджио? Я ги преброй и ни кажи! Когато го направиш, тогава сравнявай милионите автомобили в градовете с корабите, които ги няма в градовете!
А между другото Венеция, Монако, Сен Тропе и др. морски градове би трябвало да са супер мръсни от корабите. Интересно обаче защо не са? Сещач ли се защо или не ти е много ясно?
Отговори
 
+19
 

Положителни: 25  Отрицателни: 6

от: А.В.Торът ( преди 3 месеца )

Ами нали това е целта бе?? Да се спрат малко с тия дизели, разбира се, че трябват ограничения. Въпреки че корабите все още са на дизел, и замърсяват като за световно. Буквално.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 26  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Покажи Коментара
За мен всичко това е манипулация на общественото мнение с помощта на медии.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 19  Отрицателни: 24

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

А защо да не си вземеш нещо заводски произведено на метан. Двигателя сметнат за синьо гориво, бутилките монтирани кадърно, имаш инфо на таблото и за двата резервоара и със сигурност замърсяваш по-малко от дизел Евро 6.

За капак и цената на колата е по-ниска и цената на километър и тя.
Отговори
 
+31
 

Положителни: 35  Отрицателни: 4

от: Облечен фаджия ( преди 3 месеца )

На калпав майстор ръцете му пречат.
Евро 5 и 6 са много по-чисти от дизелите преди 20 години, но някои хора пак са недоволни. Угодия няма.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 30  Отрицателни: 19


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising