Вход   Регистрация

Българите имат повече коли от унгарците и датчаните

Българите имат повече коли от унгарците и датчаните
 

Делът на заетите в автомобилния сектор у нас е по-голям от този във Великобритания

Българите често обичат да си припомнят, че живеят в най-бедната страна от Европейския съюз. Но тази бедност съвсем не значи, че те са склонни да ходят пеш.

По съотношение автомобили на глава от населението страната е по-скоро в средата на подреждането, изпреварвайки значително не само съседна Румъния и сериозните автомобилни производители Унгария и Словакия, но и държави с далеч по-висок жизнен стандарт като Дания, Ейре и Финландия.

Българите имат повече коли от унгарците и датчаните
В България има доста повече автомобили на глава от населението, отколкото в изявени производители като Словакия и Унгария. Снимка: dnes.bg

Според актуалния статистически годишник на ACEA, асоциацията на автомобилните производители в Европа, в България понастоящем се движат 508 коли за всеки хиляда жители - малко под средния показател за ЕС (579), но доста над Дания (501), Словакия (438), Унгария (377) и Румъния (308).

В същото време България официално има най-ниския показател нови регистрирани автомобили на 1000 души - едва 4 през 2016, при 5 за Румъния, 7 за Литва, 25 за Чехия, 38 за Австрия и т. н.

Остарелият автомобилен парк обяснява и защо България има едни от най-високите средни вредни емисии въглероден диоксид на километър, отстъпвайки само на Германия и прибалтийските държави. Другата част на обяснението е, че у нас е необичайно висок делът на автомобили с по-големи двигатели.

Българите имат повече коли от унгарците и датчаните
Според официалните данни на АСЕА в единствения у нас завод за крайна сглобка - на Great Wall в Баховица - през цялата минала година са произведени 114 автомобила - 62 леки и 52 лекотоварни. В Румъния са произведени 362 957, в Словакия - 942 546, в Унгария - 522 335

Годишникът на АСЕА хвърля и малко по-позитивна светлина върху напредъка на страната като производител за автомобилния сектор. По дял на пряко заетите в подобни производства (0.69% от трудовата сила) България е по средата, съвсем малко зад Италия и пред страни като Белгия и дори Великобритания.

По официални данни пряко ангажирани в автомобилната промишленост у нас са 20 512 души, горе-долу колкото и в Холандия (за сравнение в съседна Гърция са 1700). Все пак България изостава чувствително от държави от региона, които успяха да развият и крайно производство на автомобили - например Румъния (168 000 заети) или Словакия (66 000).

 

Реклама  


Купи Great wall

  • Great wall Steed 5 OFFROAD

    35000 лв.

    дата на произв. - юни , 2015 г., пробег - 16000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Great wall Hover Cuv 2.4I 4X4

    11 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 150000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Great wall Hover H5

    1700 лв.

    дата на произв. - февруари , 2012 г., пробег - 99000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Great wall Steed 5 2,4 I - ГАЗ

    9600 лв.

    дата на произв. - август , 2010 г., пробег - 112000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Great wall Steed 5 2.4i LPG

    16400 лв.

    дата на произв. - октомври , 2013 г., пробег - 30350, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Great wall Steed 3 2.4 Super Luxury+ ГАЗ

    8995 лв.

    дата на произв. - април , 2011 г., пробег - 148613, С.к - Ръчна, цвят - Бял

Виж всички обяви

Коментари ( 19 )

Напиши коментар Влез

от: Бай Иван ( преди 3 дни )

То едни коли...25 годишни ***
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 дни )

Все повече и повече българи ще си купуват нови коли именно по тази причина - няма как Мерцедес от 2005 година да е здрав като 124-ка!
За какво да дадеш 20 бона за 15 годишна Е класа, при положение, че може да си купиш нов автомобил за тия пари и поне през първите 150 хиляди километра да нямаш проблеми!
Един колега си купи Дачия Лоджи - смяха му се останалите, *** бил, за тия пари можел да си купи истинска кола!
Да, ама за 3 години й направи 85 хиляди километра и си тръгва спокойно на път!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 дни )

По-забавното е, че всички знаят, че няма производител, който да прави кола да изкара повече от 10-тина години, но нашенеца е готов да даде 15-20к за 10 годишен мерцедес/бмв със силно съмнително минало, отколкото за 5 ходишен опел със доказана история и километри (макар и двете да са на по 150-тина хил)
Отговори
 
+13
 

Положителни: 14  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 дни )

Това тук не са коли, а трошки!
Колите са коли до 10 годишна възраст, след това независимо от марката и модела, не стават за нищо!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 10  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 дни )

2/3 от колите по нашите пътища са на цената на смартфон и са коли, само в нашите разбирания... за европейците са или ретро или скраб (според състоянието).
Отговори
 
+13
 

Положителни: 15  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 дни )

много височки данъци трябва да има за коли които не покриват еко -нормите
а не обратното , както е тук - тровките с 20 лева данък
двоен и троен данък за 2-ра трета кола на човек /семесйство
платено паркиране НАВСЯКЪДЕ !
това са спешни и полезни мерки да се научи нашенецът, че возилото не е даденост, а лукс, за който се плаща скъпо !
на който не му харесва - на село да сади картофи !
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 дни )

В България битува схващането че колата е стока от първа необходимост. А на практика е лукс. Без нея има голям шанс да ти излезе по-евтино. Защо иначе в много големи градове в западна Европа много хора няма собствена кола
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: Бръм ( преди 3 дни )

Имаме, как да нямама всичко старо и негодно от ЕС е тук... пък и данъка му на година е колкото има няма кило сирене по БДС....
Е няма такава държава....
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Enzo ( преди 3 дни )

Ами... всъщност... има-те! Българинът е на едно от челните места в Европа по коефициент на спестовност (отношението между доход и спестен от него дял). Естествено - по най-тъпия начин - в банката на възможно най-високата лихва. Е, щом не ви трябват пари, има у нас и такива, на които ни трябват. Затова, като ги понасъберете повечко из банките, и веднага ви организираме някоя и друга криза, за да ви ги приберем. Замислете се... Парите трябва да се използват, за да повишават качеството на живота ни
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: До Екипа ( преди 3 дни )

Утре напишете ,че имаме повече спестявания от датчаните и унгарците
Отговори
 
+16
 

Положителни: 18  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 3 дни )

Българите нямат нищо! Това не са коли , а опасни за движение и замърсяващи трошки( разбира се, има и нови коли в БГ) Но, масово са опасни за движение, минали по незнайно какъв начин преглед, в комбинация с лоши пътища, липса на култура на движение и незнаене на правилника...., книжките от десетилетия вече се взимат по 2-ри , 3-ти и т.н. начин.Над 1000 човека загиват годишно от нелепи катастрофи... Пияни водачи, липса на контрол или корупция от КАТ.... Трагедия!!! Какво точно имат българите?!
Отговори
 
+18
 

Положителни: 21  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 4 дни )

Бедна държава, недобре развит градски и междуградски транспорт и манталитета, че колата е задължителен атрибут па макар и трошка за 1000 лв и ето ти пълни улици със стари гробници.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 14  Отрицателни: 4

от: Скитник1 ( преди 4 дни )

Остарелият автомобилен парк обяснява и защо България има едни от най-високите средни вредни емисии въглероден диоксид на километър, отстъпвайки само на Германия и прибалтийските държави. ...... Интересното започва когато съпоставиш фактите в изречението !
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 дни )

А колко от тези коли са в движение? Колко от тях трябва да бъдат спрени от движение? Колко не покриват нито една норма и минават по втория начин ТП?
Ако всичко това бъде сметнато поне 50 % от колите трябва да отидат за скрап. Не случайно сме и държавата с най-голяма смъртност по пътищата. Освен слабата култура на задкормилните, лошите пътища то и старите коли които караме са причина да мрем като мухи.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: Облечен фаджия ( преди 4 дни )

На нашта улица има 5 коли, които не се карат и чакат собствениците им да ги дадат на вторични суровини. Те броят ли се?
Отговори
 
+26
 

Положителни: 28  Отрицателни: 2

от: ФАКТ! ( преди 4 дни )

Мдаа колко е жалко да си бял и да се прехласваш по-дръпнаите да си марзиш расата!Жалкари ще има винаги!За съжаление така е устроен светът!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 10  Отрицателни: 12

от: Ориз в кимоното ( преди 4 дни )

Покажи Коментара
Хайдееее, Порше пак спечелиха Льо Ман. Оризарите пак кошмарен уикенд. Че и цяла година. Койота както винаги в ***.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 16

от: ФАКТ! ( преди 4 дни )

В Бг масово се карат нечовешките *** били то немско френско японско или италианско производство.Стари пушеляци дизели бензини на газ незнам си какви си още разпадащи се кошници Голф 3 Ситроен Ксантия Фиат Марея Алфа 155 Ситроен БХ Субару импреза 1995 и други феноменални кофи за *** които на запад дори и по автоморгите трудно можеш да видиш!А въздухът е коктеил от цялата менделеева таблица.Ужас с една дума като включим и мръсните пътища.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 26  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 4 дни )

много ясно, удавили сме се в миризливи, пушещи съборетини, и държавата си мижи, за да върви бизнеса на братя галеви
Отговори
 
+22
 

Положителни: 26  Отрицателни: 4


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising