Концернът Fiat Chrysler Automobiles обяви резултати от своята дейност в Европа през май. От тях става ясно, че продажбите на компаниите, влизащи в алианса, продължават да се увеличават, при нова сериозно.
За петия месец от годината FCA е продал в Европа 109 800 автомобила, което е с 11,9% повече от същия период за 2016 г. Като цяло от януари до май резултатът е 502 300 единици – с 11,1% повече от 2016 г. Най-добре се представят пазарите в Германия, Франция и Испания, където ръстът на продажбите на нови леки коли на FCA е съответно 31,6, 18,5 и 34,9%.
Най-успешната марка е Fiat, която през май записва 383 100 продадени коли – с 11,6%.Сред моделите „отличникът” е Fiat 500 с 20 000 продажби (+22,5% през май), но добре се представят още Panda и Tipo. От тези два модела са реализирани съответно 19 000 и 16 000 бройки.
Особено впечатляват продажбите на Alfa Romeo, които само за година са скочили с цели 47,8% - до 8200 бройки. Тази динамика се дължи на новите модели Stevio и Giulia, които са лидери в своите класове на територията на Италия, но се представят добре и на пазарите на съседните страни.
Увеличават се и резултатите на Jeep, като за май марката е продала 9200 бройки, което е със 7,1% повече от миналата година. За същия период Maserati е реализирала на пазара 818 единици, като това е ръст със 146%.
Снимки: Fiat-Chrysler