По време на втората квалификация преди 85-ото издание на „24 часа на Льо Ман“ тази година, Камуй Кобаяши записа най-бързата обиколка в историята на френската писта „Сарт“. Със своята Toyota #7 японецът спря хронометрите на 3:14.791 минути, подобрявайки досегашния рекорд на Нийл Яни и Porsche с близо 2 секунди.
Обиколката на Кобаяши беше толкова невероятно бърза, че резултатът му подобри и квалификационен тур от 1985 г., когато на пистата е имало четири завоя по-малко.
От британското издание Autosport, разясняват: „Времето на Кобаяши засенчи квалификационната обиколка на Ханс Щук, с който германецът печели полпозишъна в Льо Ман през 1985, когато конфигурацията на трасето е с четири завоя по-малко.“
Резултатът на Кобаяши идва да ни покаже, че през тази година автомобилите са много бързи, а условията на пистата по време на неговата обиколка са били идеални – перфектна температура, попътен вятър на правите, насрещен вятър на бързите завои „Porsche”, който улеснява пилотите.
Със своята рекордна обиколка, Кобаяши осигури полпозишъна на себе си и своите съотборници Майк Конуей и Стефан Саразен (Toyota №7) в тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“, което започва в събота в 16:00 ч. българско време. До тях на първата редица се класира другата Toyota (№8), в която ще се редуват Казуки Накаджима, Себастиен Буеми и Антъни Дейвидсън. Трети ще стартира прототипът Porsche №1, който изостана на една десета от секундата.
Най-доброто време за Porsche записа Нийл Яни в кола №1, който спря хронометрите на 3:17.159 минути, регистрирайки почти две секунди и половина изоставане от сензационното време на Кобаяши. Вторият прототип на Porsche остана на пистата в голяма част от финалната квалификационна сесия, но в крайна сметка Брендън Хартли бе принуден да намали и спре на комплекса от завои „Индианаполис“, което се наложи заради увеличената температура на маслото в двигателя на прототипа. Въпреки това, екипажът Брендън Хартли, Ърл Бамбър и Тимо Бернхард, ще стартира от четвъртото място.
При по-малките прототипи от LMP2 полпозишъна спечели Алекс Лин за руския отбор на G-Drive с кола №26, записвайки 3:24.352 минути. Екипажът на тази машина се допълва от французинът Пиер Тирие и руснакът Роман Русинов.
В клас GTE Pro първо време даде Aston Martin Vantage №97 с Дарън Търнър зад волана, който записа 3:50.837 минути, с което измести от първото място колегата си Ричи Конуей в другия Aston Martin №95. В последствие двата британски автомобила бяха разделени от Джеймс Галадо и неговото AF Corse Ferrari №51.
Бразилецът Фернандо Реес осигури челното място на своя отбор Larbre Competition в най-ниския клас GTE Am, затваряйки 13-километровата обиколка за 3:52.843 минути със своя Chevrolet Corvette.