IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q60

Това елегантно японско купе крие сърце на изпечен рецидивист

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q60

Ако спонтанно решите да си потърсите спортно купе с около 400 коня, можем да се обзаложим, че сред първите пет хрумнали ви марки няма да е Infiniti.

КОЕТО Е МАЛКО СТРАННО, защото главната причина човек да предпочете купе пред нормалния седан е, нека си признаем честно, защото иска да изпъква сред останалите. А с Infiniti Q60 това е доста по-лесно, отколкото с германските му конкуренти. Просто защото Q60 е по-рядко. И шансът някой да паркира същото до вашето на Какао бийч клони към нула.
Луксозната марка на Nissan и преди е правила опити в тази посока с G35 и G37. В интерес на истината последното им предложение дори ползва същата FM платформа като тях, макар и доста еволюирала. Но като дизайн и качество на изработката това Q60 е на съвсем друго стъпало. А също и като способности.



КАРЕТО АСА ТУК Е СКРИТО под капака. Базовата версия се задвижва от двулитров турбобензин. Но ние тестваме другата - с истински V6, туин турбо и 405 конски сили.
Въртящият момент е внушителен и пикът идва още при 1600 оборота, с едва доловима турбо дупка. Ако карате бавно и рязко настъпите педала, ще превъртите задните колела. Макар че не се чувствайте длъжни да го правите, и без това вече сте събрали погледите.
Нека вметнем, че тази най-мощна версия на Q60 е със задвижване на четирите колела. Но през повечето време тягата се подава само към задните.

УСКОРЕНИЕТО ОТ 0 ДО 100 км/ч отнема само пет секунди - територия, която допреди петнайсетина години бе запазена само за Porsche и Ferrari.
Максималната скорост е ограничена на 250 километра в час. Даже и задните спирачни дискове са вентилирани. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е едва 0.28 - по-добър от на Porsche Boxter.
Изобщо Q60 звучи като перфектната рецепта за спортен автомобил. Но всъщност не е.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

НЕ НИ РАЗБИРАЙТЕ ПОГРЕШНО - това купе може да е дяволски бързо, и има достатъчно сцепление в завоите да вземете Беклемето на един дъх.
Просто не ви подтиква да го правите. Като усещане Q60 е по-близко до философията на Mercedes - с повече акцент върху комфорта, отколкото върху адреналина.
Показателно за нагласата на създателите му е, че не можете да си го вземете с ръчни скорости - само със 7-степенен автоматик, който работи гладко, но не е най-бързото нещо, което сме виждали.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

ДОСТА СПОРОВЕ ПРЕДИЗВИКВА и прословутото решение на японците да направят управлението изцяло цифрово. Което с прости думи означава, че воланът в ръцете ви не е свързан с колелата, а с компютър, който предава вашите движения по-нататък, извършвайки светкавични микрокорекции.
Теорията на Infiniti е, че това прави управлението по-бързо, премахва неприятните вибрации по волана и поправя грешките на водача.
Воланът наистина е бърз и много прецизен. Но шансът да получите обратна връзка от него е като от кол центъра на мобилен оператор в почивен ден.
За щастие поне тук Infiniti не упорства и може да ви продаде колата и с доброто старо хидравлично управление.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

КОЛКОТО ДО ДИЗАЙНА, специфичните форми на Infiniti си имат почитатели и врагове. Но тази тук е сред най-изчистените им образци и ще накара хората да се обръщат след вас.
Донякъде съжаляваме само, че дързостта на дизайнерите не се е пренесла и вътре. Интериорът е по-скоро консервативен, но пък за сметка на това се усеща скъп и качествен. И тук е пренесено оригиналното решение от Q50 за два екрана един върху друг - малко разсейващо, докато не привикнете.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

КАБИНАТА ИМА СИСТЕМА за активно потискане на шума, а стъклата са със специален акустичен слой, който превръща Q60 в едно от най-тихите купета. И дава шанс да се насладите пълноценно на съраунд системата от Bose с 13 говорителя, която е серийно оборудване.
Седалките са сред най-добрите, които сме пробвали. Задните също са комфортни и оставят достатъчно място за краката, но ще накарат по-високите пътници да се привеждат заради скосения таван.
Другата ни забележка е към багажника - твърде малък за кола с такива размери и с доста непрактична форма. Задната облегалка не се дели, тоест няма шанс да качите едновременно чифт ски и пътник отзад.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

НАКРАТКО, ТОВА НЕ Е МАШИНА за буйстване, а за да метнете два сака отзад и да потеглите към Южна Франция. Само да ви предупредим, че и за миг не успяхме да постигнем обещания среден разход от 9.4 на сто. Нормално каране ще ви даде малко над 12, което си е съвсем в реда на нещата при 400 коня и задвижване на четирите колела.

ОСВЕН ТОВА INFINITI компенсира за разхода с началната си цена. Не че е евтино - двулитровата версия започва от 85 000 лева, а трилитровата тръгва от 115 000. Но конкурентите ще ви вземат доста повече за подобни способности. Нашата съвсем приблизителна сметка показва 283 лева за конска сила при Q60, 311 лева при Mercedes C-class Coupe AMG, 348 лева при Аudi S5 и 367 при BMW M4. По-рядко и в същото време по-евтино е комбинация, на която е трудно да устоиш.

Най-достъпните 400 коня: тестваме Infiniti Q50

405 к. с. максимална мощност
5.0 секунди 0-100 км/ч
475 Нм макс. въртящ момент




 

Тагове: v6 infiniti q60
0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като човек в неравнопоставено положение,за мен е по важно здравето а не колата.За съжаление здраве не се купува с пари.Доходите ми са с платени данъци и стигат за нов премиум всяка година.Но пак ще си купя Инфинити защото съм доволен..
  • #26
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Т.е. ( преди 6 години )
    Инфинити са коли за частични инвалиди, които нямат пари за истински премиум.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фермера ( преди 6 години )
    Правописните ми грешки се дължат на здравословен проблем със зрението.QX 50 има отлична видимост напред,Но му липсва сонара отзад на Q50.За мен е необходимост.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фермера ( преди 6 години )
    Аз също не съм доволен от бояджиите във Витоша Ауто.Сменен калник не го напаснаха добре,а боядисан на 3месечна кола си личеше.Но ми смениха Халдекса гаранционно след дърпане на трактор.Здрава си е колата.Върви по черни пътища и не съм закъсал в локвите.Удобна е за слизане и качване-не ми цапа панталоните.За съжаление няма с какво ново да я сменя в този клас.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ФермерчитУ ( преди 6 години )
    Да дадеш бол пари за джипче без багажник, пък после да си вземеш "Бус" да ти вози багажа и накрая багер да ти изравнява пътя!? Не е ли малко множко дори за нашенските добре субсидирани фермерчета?Даже и за изпитващите носталгия по "СИВ" (Съвет за Икономическа Взаимопомош при комунизма) и "хоровата" част свързана с него! ;-)
  • #22
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До Проблемите.. ( преди 6 години )
    Ревюто ти за Q50 е едно от най-добрите ревюта в АутоМедия. Прочетох го с интерес и подкрепям написаното съдийки от моя личен опит с Q50 Hybrid. Интересно е, че ревюто ти не се препокрива с новите ти тотално негативни коментари за Infiniti.Също се сещам, че Q50 Hybrid от ревюто в АутоМедия (твоя автомобил !?!) беше в Витоша Ауто за пре-продажба поради не плащане на лизинга...
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Фермера ( преди 6 години )
    СИВ моделите на Инфинити са вече на 10 години и са остарели като концепция за купе-кросовър.Аз лично вече 255к километра карам QX50 и не ми е малък багажника защото рядко има повече от двама.Пускам задните седалки и товаря.Имам си Бус за големи товари,багер да приравнява черните пътища по които се движа.За сметка на това имам комфортна визия и здрава хорова част за второкласните по които се движа.И добро обслужване в сервиза.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До фермера ( преди 6 години )
    Да кажем, че инфинити имат по-лошото решение от лексус относно разпределянето на батериите, поради което липсва багажник при хибридите.Но каква е причината QX70 - СУВ с рамерите на Х5 или ML да има багажник на малолитражка? Още по-зле е при QX50...Все пак дори и за фермерите трябва да е ясно, че инфинити съвсем не е Бентли или Ролс! ;-)
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До отворкото ( преди 6 години )
    Ами ако ти си изкараш главата от ... ще прочетеш ревюто ми за СОБСТВЕНОТО ми Q50 hybrid, с което смених СОБСТВЕНОТО ми М hybrid!И написаното е от непосредствен опит с тези иначе не лоши коли.Разбира се ако ги сравняваш с това което ти вероятно караш от "БГ е моргата на Европа" ще ти се сторят перфектни.Само дето НЕ е така!
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Умен ( преди 6 години )
    Поредната грозотия на оризарите. Овали и чушки.