В световен мащаб автомобилните производители не успяват да задоволят постоянно растящото търсене на кросоувъри и SUV модели. И тази тенденция не е от вчера и осигури влизането в този сегмент на марки, които на пръв поглед нямат нищо общо с тези коли. Но статистиката, анализирана от телевизия Bloomberg показва, че не всички успяват да се възползват от този ръст на пазара.
Най-забележителният губещ е Tesla Model X, като електрическият модел записа две поредни тримесечия със спад на продажбите. Tesla не публикува месечни отчети за продажбите си, но според Automotive News, компанията е продала около 2000 бройки от Model X през април. Каква обаче е причината за това клиентите да избягват електрическия кросоувър на Tesla, при условие, че демонстрираха невероятен интерес към бъдещия Model 3, а продажбите на Model S също растат.
Някои от причините могат лесно да бъдат посочени – дори и в Щатите все още няма напълно развита мрежа от зарядни станции, а и електрическите SUV модели все още не успяват да спечелят купувачите на своя страна. Все пак, макар и малцина да карат лъскавите си SUV модели далеч от пътя, всички купувачи декларират, че трябва да могат да разчитат на возилото си с висока проходимост далеч от цивилизацията. Което не се връзва особено с концепцията на Model X.
В момента на пазара няма друг електрически кросоувър или SUV, така че в Tesla не могат да разчитат на помощ или споделяне на опит с друга компания. Дали обаче Model X не беше твърде амбициозен проект? Тук отговорът също е положителен. Както и дали купувачите не ценят толкова високо дизайна на този електромобил в сравнение с Model S? И не последно място, високата цена на Model X – 82 500 долара в Щатите, също не е успешна рецепта за големи продажби.
Но пък традиционните автомобилни компании вече показаха, че лансирането на кросоувъри, базирани на успешни компактни модели, е печеливша стратегия. Така че, малко след Model 3 ще дойде и Model Y, където всичко ще е доста по-пазарно ориентирано, особено що се отнася до цената.
Снимки: Tesla