Subaru стана поредният производител, който обяви намеренията си да направи сериозни инвестиции в областта на електромобилите. Пред агенция Bloomberg шефът на японската корпорация Ясуюки Есинага разкри, че за целта ще бъдат отделени около 1,2 млрд. долара.
Сумата е по-малка от тази, която инвестират големите японски марки Toyota и Honda, но е с 20% по-голяма от тази, която Subaru похарчи през 2016 за развитието на подобни технологии. За сравнение, през 2014 г. отделените пари за „зелени” модели от марката са наполовина - около 600 млн. долара.
Босът разкри още, че за разлика от някои компании, които създават отделни брандове за електрически и хибридни автомобили, Subaru ще поеме по друг път, като ще оборудва с електрически силови агрегати съществуващите вече свои модели. Това ще позволи на марката да развива технологиите сама, без да се налага да си сътрудничи с други производители.
Следващият хибрид на Subaru ще излезе на пазара през 2018 г., а три години по-късно компанията ще представи и напълно електрически автомобил. Силовите агрегати на машините ще бъдат изцяло самостоятелна разработка, но за направата на акумулаторите ще се разчита на Panasonic или Samsung Electronics.
Именно електрификацията ще глътне най-голяма част от бюджета на Subaru, а на второ място ще е развитието а фирмения пакет с „умни” помощници и системи за безопасност EyeSight. През 2020 г. той трябва да бъде модернизиран до направата на пълноценен автопилот, като целта е технологията да се предлага на приемлива за клиентите цена.
Снимки: Subaru