Броени дни след премиерата на новия компактен SUV модел на Skoda Karoq, се появи информация, че компанията планира негова спортна версия. Всъщност, това е повече от очаквано, като се има предвид, че Karoq е тясно свързан с VW Tiguan и SEAT Ateca.
Трите модела използват модулната платформа на VW Group MQB, а за германския и испанския всъдеходи вече беше потвърдено, че ще имат спортни версии – Tiguan R и Ateca Cupra.
Karoq ще смени в гамата на Skoda успешния Yeti, като за него също се спекулираше, че ще получи спортна модификация. Но тези планове съвпаднаха със световната икономическа криза, а освен това чехите не искаха да инвестират допълнително в застаряващата платформа, върху която е изграден Yeti. И така моделът не получи спортна версия, въпреки че на пазара има интерес към такъв вариант.
В момента най-мощният двигател за Karoq е 2,0-литровият TDI агрегат, наличен и при Ateca, с мощност 190 к.с. и 400 Нм. Благодарение на 7-степенната DSG трансмисия и задвижването 4х4, с него Karoq се ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди и има максимална скорост 211 км/ч. Само за сравнение, тези данни са по-добри от данните на Octavia RS TDI.
По-мощна версия на този мотор е логично решение, но също така е възможно и топ версията на Karoq да получи 2,0-литровият TSI мотор от Ateca Cupra. И в двата случая става въпрос за предполагаема мощност от около 300 к.с., което ще е изключително атрактивно предложение за феновете на динамичните SUV модели, като се имат предвид по-ниските цени на Skoda.
Снимки: Skoda