Вход   Регистрация

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

Или как да придадем на обикновената градска кола малко повече шик

Никога не сме разбирали напълно защо  кросоувърите станаха такава сензация напоследък.
Те са твърде тежки и високи, за да предложат удоволствие от шофирането като нормалните леки коли. И в същото време са прекалено изнежени и скъпи, за да посмеете да излезете с тях извън асфалта.
Накратко, единственият смисъл на тези автомобили е в задръстването главата ви да е една педя по-високо от тези на останалите шофьори.



НО НАПОСЛЕДЪК се появи и една група кросоувъри, която е по-понятна за здравия разум. Става дума за така наречените "мини-SUV" - по-високи версии на компактните градски автомобилчета. При тях няма фалшиви претенции нито за спорт, нито за офроуд. Те просто добавят към най-скромния автомобилен клас малко повече практичност и малко повече шик.
Успехът им надмина всички очаквания и вече абсолютно всички компании имат предложения в този сегмент. Днес ще сравним две от най-луксозните: новото Audi Q2 срещу следващата генерация на MINI Countryman.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman
Снимки: "КОЛЕЛА"

ДИЗАЙНЪТ. И двете коли се изправят на пръсти, за да изглеждат по-големи, отколкото са. В действителност Q2 е дълго едва 4.19 м - само с педя над Renault Clio например. Countryman е 4.29 м. Това го прави най-гигантското MINI в историята и донякъде обезсмисля името му - но вече започнахме да свикваме с тези противоречия.
Първият Countryman се радваше на добри пазарни успехи и е разбираемо защо дизайнерите не са си позволили прекалени волности с новото поколение. Пропорциите и очертанията са запазени и колата си остава емблема на добрия британски стил, макар да е далеч от очарованието на истинското, малко MINI.
Дизайнът на Audi в последните години си имаше и почитатели, и врагове. На нас лично ни се струваше леко монотонен и точно затова Q2 е такава глътка свеж въздух. То е малко по-сурово и ръбато, но и по-изчистено от Q3 например. И е първият пример за бъдещия нов дизайн на Audi, при който гамата на германците няма вече да изглежда като току-що разглобена руска матрьошка.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

ДВИГАТЕЛИТЕ. И при двата модела изборът е сравнително богат - от трицилиндрови бензини до двулитрови турбодизели. В знак, че нагласите на пазара се променят, ние тестваме не най-популярните доскоро дизели, а два бензинови мотора.
При Countryman е двулитровият агрегат, който добре познаваме от MINI Cooper S. Това е пъргав,  чудесно звучащ двигател със 192 коня, способен да изстреля колата от 0 до 100 км/ч за съвсем малко над 7 секунди. Но ще усетите разликата в теглото: този Countryman, със задвижване на четирите колела, тежи над тон и половина.
За сравнение Q2 спира кантара на 1280 килограма, и в резултат се чувства доста по-пъргаво въпреки по-слабия си мотор. Той е 1.4-литров бензин с принудително пълнене, с възможност за изключване на два от цилиндрите и със 150 коня максимална мощност. Работи гладко и с изключение на леката анемия при много ниски обороти е много динамичен мотор.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

НА ПЪТЯ. Тествали сме над дузина предложения в този сегмент и Q2 без съмнение е най-приятното за шофиране от тях. Колата е повратлива и запазва сцепление при всякакви обстоятелства. Воланът е директен и има така нареченото прогресивно управление - рейката променя настройките си в зависимост от скоростта.
Countryman също стои отлично на пътя, но отстъпва леко в завоите - най-вече заради споменатите допълнителни 250 килограма. MINI обаче печели допълнителни точки с новата си 8-степенна автоматична трансмисия, разработка на японците от Аisin. 7-степенният S-tronic с два съединителя на Audi също работи много добре, но в директното сравнение отстъпва леко.
Колкото до офроуда, Countryman може да се справи при нужда с просвета си от 165 мм. При Q2 той е едва 147 мм - ясен знак да си стоите на асфалта.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

ВЪТРЕ. Това са два съвсем различни подхода към интериора: класически лукс при MINI, минималистичен и технологичен при Audi. И в двата случая резултатът е отличен.
При Audi е удоволствие и да гледаш, и да боравиш с таблото. Бутоните са сведени до разумния минимум и са добре обмислени. Медийната система има удобен въртящ контролер и екран с много добра резолюция.
При MINI практичността и ергономията са пожертвани в името на стила и на препратките към 60-те години. Кръглият екран е намигване към централно разположения километраж на оригиналните Mini-та. Иначе управлението на функциите е лесно и интуитивно. А качеството на материалите е отлично.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

ПРАКТИЧНОСТТА. Audi-то е удобно и може да вози двама пътници отзад при приемлив комфорт, но не очаквайте изобилие от пространство. Багажникът е 405 литра, мъничко по-голям от този на А3 например. Ако сгънете задните седалки, ще стане 1050 литра. Пролуката в задната седалка позволява да возите три чифта ски и двама пътника.
При MINI мястото отзад е мъничко повече и е по-лесно достъпно заради широко отварящите се врати. Вдлъбнатините в предните облекалки ще допаднат на всеки по-висок пътник, принуден да седне отзад. Самите задни седалки могат да се местят напред и назад. Багажникът е 450 литра - нищо сензационно, но достатъчно за нуждите на нормално семейство.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

ЦЕНАТА. Това е слабото място на иначе стройната ни теория за превъзходството на MINI кросоувърите. Без да добавят кой знае какво към традиционните градски коли, те струват осезаемо повече.
Но понеже при MINI и Audi дори стандартните компактни модели са доста скъпични, разликата не е шокираща.
Q2 започва от 46 000 лева за еднолитров мотор и стига до 69 хилядарки за двулитров турбодизел автоматик. Но това е, преди да започнете да добавяте екстрите: 1 300 лева за цвят металик; 3 300 лева за кожен салон; 3 100 за пакет навигация, и така нататък. Нашата тестова кола вдига летвата до почти 89 000 лева, за което предлага подгряване на седалките, климатроник, електрически багажник, кожени елементи, ефектния виртуален кокпит на Audi и навигация с 8-инчов дисплей.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

Countryman е още по-скъп - 93 656 лева. Но той добавя и задвижване на четирите колела, което при Audi е серийно само за версиите с двулитрови двигатели. Иначе базовото MINI, с трицилиндров бензинов мотор, започва малко под 63 хилядарки.
Като качество и рафинираност е трудно да се избере между тези два автомобила. MINI е малко по-практично и със сигурност е по-атрактивно като моден аксесоар. Q2 е с една идея по-приятно за каране. Сами преценете кое е по-важно за вас. Макар че да не се лъжем - за колиге в този сегмент всъщност има само едно важно нещо: как изглеждат.

Градски тарикати: Audi Q2 срещу новото MINI Countryman

Audi Q2 1.4 TFSI
150 к. с. максимална мощност
8.5 секунди 0-100 км/ч
212 км/ч максимална скорост

MINI Cooper S Countryman
192 к. с. максимална мощност
7.2 секунди 0-100 км/ч
222 км/ч максимална скорост


 

Реклама  


Купи Audi

  • Audi A8 4.2TDI

    18490 лв.

    дата на произв. - октомври , 2005 г., пробег - 250000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A4 1.9TDI

    7500 лв.

    дата на произв. - април , 2003 г., пробег - 219000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A4 QUATTRO

    25200 лв.

    дата на произв. - октомври , 2011 г., пробег - 102000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Audi Allroad 4x4-BIXENON-SPORT PAKET-NAVI-GERMANYA-FULL EKSTRI!

    17333 лв.

    дата на произв. - юни , 2007 г., пробег - 192112, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A4

    1600 лв.

    дата на произв. - април , 1998 г., пробег - 200000, С.к - Ръчна, цвят - Бронз

  • Audi A4 2.0 TDI

    8999 лв.

    дата на произв. - май , 2005 г., пробег - 177000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 6 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Безсмислени коли с още по-безсмислени цени.На къде отива този свят???
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Мани-мани ( преди 1 седмица )

Тоя свят се е извратил напълно, след като снобарски автомобили от малкия клас гонят цена от 100хил. лв. нищо хубаво не ни очаква не само в сферата на автомобилите, ами изобщо.
Пуста суета и показност...
Толкова са ми жалки, такива позьори, като ги гледам с подобни автомобили... какво ли си мислят...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

90 000 лв. за това подобие на автомобил ? Тези нещо не са нормални
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: Дюлевица ( преди 1 седмица )

По-скоро са "селски тарикати" !!!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Пътен просвет на Аудито 147мм-хаха. То има много леки коли с по 150-155мм. Мале светът се е извратил. Да дадеш 10к отгоре примерно за нещо, което прилича на джип, за да може както казват в клипа главата ти да е с една педя по-нагоре...
Отговори
 
+12
 

Положителни: 13  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

ХахАХАх за тия пари човек може да си купи истински автомобил. А не име от миналото и грозно ауди с изостанал команрейл и кожен салон..
Отговори
 
+14
 

Положителни: 17  Отрицателни: 3


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising