IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Равно ли е преяждането на алкохола зад волана?

Странното твърдение е на ирландски политик, упорстващ срещу въвеждането на по-строги мерки в страната

Равно ли е преяждането на алкохола зад волана?

Неотдавна ирландската Агенция за пътна безопасност (RSA) предложи на местното правителство законови промени, според които всеки шофьор, който бъде хванат зад волана след употреба на алкохол или упойващи вещества, трябва да получи 3-месечна забрана за шофиране. Идеята е новата мярка да се налага, когато концентрацията на алкохол в кръвта на водача е между 51 и 80 милиграма на 100 милилитра. В момента това нарушение в Ирландия се наказва единствено с отнемането на точки и глоба, пише Independent.

Равно ли е преяждането на алкохола зад волана?

Независимият депутат Дани Хийли-Рей, обаче, обвинява RSA в поемането на „кръстоносен поход, целящ изолирането на хора в отдалечените провинциални части на Ирландия.“ Един от аргументите на Рей звучи леко хумористично, но донякъде възможно. Според него, приемането на голямо количество храна може да доведе до същото опасно поведение зад волана, както и употребата на алкохол.

Политикът обяснява, че когато човек преяде, а след това шофира, той прави пътищата доста по-опасни, тъй като в това състояние шофьорите са много по-склонни към заспиване зад волана. Самият Рей признава, че той не яде късно вечер, когато след това трябва да шофира до дома си, тъй като „е наясно какво може да се случи, ако направи обратното.“

В RSA изобщо не са съгласни с шофирането след употребата на алкохол и смятат, че това провинение трябва да се наказва по-строго. Представители на организацията изразиха разочарованието си от реакцията на Рей, както и изобщо от наличието на скандал по темата. Главният изпълнителен директор на агенцията обяснява, че според него би било нечестно да се твърди, че няма ясна връзка между консумацията на алкохол и пътните инциденти, завършили с фатален край. Връзката може да бъде доказана, ако се разгледат обстойно токсикологичните доклади на шофьорите, участвали във фаталните инциденти, които в голямата си степен показват наличие на алкохол именно в рамките на 51 до 80 мг/100 мл.

С други думи, науката и цифрите показват, че има ясна връзка между катастрофите и шофирането под въздействие на алкохол, дори имайки предвид специфичната концентрация, цитирана по-горе.

В изказване за Independent Моях Мърдок тъврди, че няколко организации и отделни личности, опитват да „умаловажат значимостта на загубените животи“ по пътищата, принизявайки ги до незначителна статистика. 

0 от 500