Вход   Регистрация

CNN: Някои от автомобилните гиганти може да не оцелеят

CNN: Някои от автомобилните гиганти може да не оцелеят
 

Продажбите в САЩ се забавят, но главният проблем е инвазията на технологичните компании

Бумът на продажби на нови автомобили в Щатите отминава, а на хоризонта се задават доста по-сериозни промени. Според CNN Money, автомобилната индустрия е изправена пред трансформация, след която може да не оцелеят всички важни и големи играчи.

Защо някои автомобилни производители може и да не оцелеят?

„Сега автомобилната индустрия се променя много повече отколкото се е променила в последните 50 години – за пореден път заяви главният изпълнителен директор на General Motors Мери Бeра. – Това не е сензационно заглавие. Смятам, че сме на прага на революция в индивидуалния транспорт.”

По време на финансовата криза през 2008 година големите американски автомобилни компании бяха на крачка от фалита, като GM и Chrysler имаха нужда от държавни пари, за да оцелеят. Но кризата отпреди 10 години беше по-проста – разходите за производство бяха високи, особено за труд, а продажбите на нови коли намаляха заради проблемите в икономиката.

Сега компаниите трябва да се справят с лансирането на електрически и автономни автомобили. Тези нови проекти поглъщат милиарди, а в същото време конкуренцията постоянно расте. Срещу утвърдените автомобилни производители се изправят Tesla, Uber, Google и Apple.

Защо някои автомобилни производители може и да не оцелеят?

„Индустрията е стигнала на важен кръстопът – обясни анализаторът в Auto Trader Мишел Кребс. – Променя се природата на автомобилите. Донякъде за пазара в Щатите това може да се сравни с 60-те години, когато започна масов внос на коли, произведени от Toyota и Honda, това определено притесни местните играчи.”

В същото време сериозните инвестиции налагат и по-големи ограничения. Ford вече обяви, че трябва да реализира икономии в размер на 3 милиарда долара, за да ги вложи в новите технологии. А тази седмица се появи информация, че компанията ще съкрати 20 000 работни места.

Защо някои автомобилни производители може и да не оцелеят?

„Ако автомобилните компании искат да останат в битката, ще трябва да инвестират в новите технологии – обясни Кребс. – Това е трудно, защото засега възвращаемостта е нулева, а и не се знае кога ще се върнат инвестициите.”

Производителите трябва да намаляват разходи и заради забавянето на американския пазар, който беше постигнал рекордни нива след седем поредни години на растеж.

GM намали производството в четири свои американски завода и освободи 4000 работници. FCA също освободи 1300 човека от производствените си мощности в зоната на Детройт. А от Toyota и Nissan вече дойдоха сигнали, че те също обмислят намаляване на американското си производство.

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 13 )

Напиши коментар Влез

от: FenIX ( преди 2 месеца )

Истината е че мащабно минаване към електрички не може да стане без сегашните автомобилни компании. Само те имат производствения капацитет, развита дълърска мрежа, сервизи и т.н. И не вярвам че за 10 години 90% от колите ще станат ел и още по-малко автономни. Освен това тия ел коли трябва да се зареждат някъде. Може би след 20-30 години ще се случат нещата. Тогава петролните шейхове ще са силно притеснени, защото петрола няма да е толкова ценна стока вече ;P
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 0  Отрицателни: 4

от: пена ( преди 2 месеца )

След 10 години когато 90% от новите автомобили ще са електрически и автономни, единствените сложни компоненти в тях ще са батерията и софтуеъра. Всичко останало ще са ламарини и пластмаса, които и китаец може да ги направи добре. А традиционните автомобилни компании нямат знания нито в сферата на батериите нито пък за софтуеъра
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Не се продават ( преди 2 месеца )

Този път ще ударят на камък. С бъдещето на автомобилите са се захванали технологичните компании, които разполагат с повече свободни ресурси от автопроизводителите. Виж Илон Мъск може и да продаде дяловете си, за да финансира някоя друга промяна в световния мироглед. Това обаче може да стане чак когато електромобилите са се наложили напълно. Дотогава обаче повечето класически производители ще са фалирали.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Големите, наложени компании нямат желание да разработват сами нововъведения, защото е скъпо и несигурно. Много по-изгодно им е да купуват малки фирми, които го правят вместо тях и когато вее нуждата от технологията е очевидна. Единственото, което трябва да правят, е да се поддържат в добра форма, за да имат свободни средства.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Фолксваген казаха, че ще инвестират 70 милиарда в разработки за 20 години напред. Не ги дават наведнъж и става дума за нови неща, някакви открития да го кажем, докато тука няма какво да откриваш. Батерия и електрически двигател, най-простата схема, дори да не ти е ясно, плати на двама инженера да разглобят една Тесла и да ти обяснят цялата схема. Много по-сложно устройство е един ДВГ. Сигурен съм че изведнъж всички марки ще залеят света ел. коли, но до тогава ще се правят на луди.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Ти мани 3-те милиарда,помниш ли когато СОЦваген разправяха,ч е за разработването на MQB платформата били похарчили 70 милиарда евро?Всички са *** лъжците.Печелели по $500 от кола, хах добре ще му кажа.Във всеки бранш е така.Работя в немска фирма.Орязаха парите за поддръжка до минимум.Купуват се само най-евтините части.В същото време вдигат плана за производство.Пари за заплати няма.Искат да правим икономии за 200 милиона евро до 2025г иначе за шефовете постоянно нови коли и ги тъпчат с пари.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Аз не мога да разбера, защо всички се правят на луди? Нови технологии? Инвестиции, разработки? Какви технологии? Имаш готово шаси, което е модулно и става за цялата ти гама от коли. Възлагаш на 5 инжинира да пригодят това шаси за да поема батерии и хоп, всичките ти модели са готови за електрически. Махаш Двигатели, колектори и Ауспуси и монтираш 4 ел. двигателя. Ел.двигатели плюс батерии, проста схема на свързване, какви 3 милиарда за разработки? Да не строят космически кораб?
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Tesla е балон и като всеки балон ще се спука. това няма ищо общо с това, че колите им ми харесват
Отговори
 
  0
 

Положителни: 8  Отрицателни: 8

от: да видим ( преди 2 месеца )

да видим, па после ще купуваме!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
фолцвагините ше оцелеят, щастлив съм!
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 2  Отрицателни: 9

от: Абсолютно ( преди 2 месеца )

ТОЧНО! И това е тала по (най-малко) 2 причини:

Елън си има пари, не е като алчните мениджърчета на другите "стари" марки, гладни за бонусчета, дето натискат подчинените си:
"Правете струвате, не ме интересува какво, само печалба да има, щото мене ме натискат борда и акционерите! Иначе няма да има и за мене лапачис!!!"

Отделно доказа, че е визионер като пусна всичките си патенти, барем вземе да се появи конглокенция, но не би - всичко живо се е окопало и ще глозга стария кокал докато може.....
Отговори
 
+4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Искрено се надявам, най-после да стане ясно, защо Тесла има по-голяма капитализация от Форд, въпреки че досега почти няма печалба. Докато всички автомобилни производители се вторачили само в печалбата, Илон Мъск се е вторачил в бъдещето и мисли в дългосрочен план.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 25  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

(Tesla, Uber, Google и Apple)Не че нещо ама само Тесла на практика е конКуРенЦия
Отговори
 
+17
 

Положителни: 23  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising