IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Porsche уби с един куршум два заека

Уникалният подарък за Фери Порше така и не стигна до серийно производство

Как Porsche уби с един куршум два заека

През 1989 г. Фердинад Антон Ернст Порше – син на Фердинанд-старши, останал в историята като Фери Порше, празнува своя 80-годишен юбилей. От компанията дълго време са чудят какво да подарят на човека, създал легендата Porsche 911 и посветил целия си живот на марката.

Как Porsche уби с един куршум два заека

Едновременно с това в Porsche са наясно, че е крайно време да направят промяна в концепцията на марката и най-вече в нейния дизайн, който започва да остарява. Продажбите падат и примката на икономическата криза постепенно се затяга около шията на славната немска марка.

Как Porsche уби с един куршум два заека

В крайна сметка инженерите и дизайнерите на Porsche убиват с един куршум два заека, като създават концепта Panamericana. Автомобилът е готов за автосалона във Франкфурт през 1989 г., като името му избрано напълно в традициите на марката. В този случай става дума за състезанията Carrera Panamericana, които се провеждат в Мексико. Там блести Porsche 550 Spyder.

Как Porsche уби с един куршум два заека

Проектът е поверен на инженера Улрих Бец и на дизайнера Харм Лагай. Най-забележителното в колата е нейната външност. Конструкцията на Panamericana се превръща в предшественик на колите на марката тип „тарга”, като по-късно е използвана при версията 993. Каросерията е от армирана пластмаса и карбон, благодарение на което автомобилът е много лек. Същият подход е използван при бъдещите 993, Boxster и 928 GTS.

Как Porsche уби с един куршум два заека

Техническата част на Panamericana е взаимствана от 911 Carrera 4 във версия 964. Използва се същия 3,6-литров боксер, развиващ 250 к.с. и 310 Нм, и система за задвижване на четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6 секунди, а максималната скорост е 280 км/ч. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,30.

Как Porsche уби с един куршум два заека

Салонът изцяло повтаря този на 964. За разлика от бъдещата Targa покривът е от мека тъкан и трябва да се сваля на ръка, тоест няма електрически механизъм. Челното стъкло и страничните прозорци са оформени в стил „визьор на шлем”.

Как Porsche уби с един куршум два заека

Първоначално това Porsche е замислено като единичен концерт, но по-късно Харм Лагай (освен Panamericana той създава и BMW Z1) признава, че се е надявал автомобилът да се появи в серийно производство. Рожденникът Фери Порше е направо поразен от подаръка, но въпреки това автомобилът си остава само в една бройка. След смъртта на Порше той е изложен в завода на компанията в Щутгарт.

Снимки: Porsche
 

Тагове: porsche panamericana
0 от 500