IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen: Каквото и да направи Tesla, ще ги надминем

До 2025 ще бъдем най-големият производител на електромобили, обеща Херберт Дийс

Volkswagen: Каквото и да направи Tesla, ще ги надминем

Каквото и да постигне Tesla, ние можем да го надминем, увери Херберт Дийс, шефът на марката Volkswagen, цитиран от The Financial Times. Компанията твърдо възнамерява да изпревари конкурентите си и да се утвърди като глобален лидер в областта на електрическите автомобили до 2025 година.

Шефът на Volkswagen се закани на Tesla
Херберт Дийс (вляво) с главния изпълнителен директор на групата Volkswagen Матиас Мюлер

Volkswagen, най-голямата като обеми марка от 12-те в едноименната група, още през миналата година обяви, че пренасочва вниманието си към електромобилите. Целта, поставена от Дийс, е годишни продажби на над 1 милион автомобила с електрическо задвижване през 2025.

Същата цел си е поставил и Илон Мъск, шефът на американския производител Tesla. През миналата година компанията му пласира 80 000 автомобила, но очаква да достигне до милионната отметка към 2020 година благодарение на подготвяните нови модели.

 "Tesla е конкурент, който приемаме много сериозно - обясни Херберт Дийс. - Те идват от един висок ценови сегмент, но постепенно слизат надолу. Нашата цел, с новата ни архитектура, е да ги спрем там, да ги обуздаем".

Според Дийс, който разработи електрическата гама на BMW, преди да премине в групата от Волфсбург, традиционните автомобилни производители имат предимство пред технологичните компании, които тепърва се заемат с електромобилите. От една страна, те имат готови архитектури, като платформата MQB на Volkswagen. От друга, самите им мащаби позволяват споделяне на компоненти, технологии и производствени мощности, което понижава разходите. "Уверени сме, че в този нов свят ние ще бъдем пазарен лидер", подчерта Дийс.

Volkswagen: Каквото и да направи Tesla, ще ги надминем
I.D. Crozz - третият концепт от новата електрическа гама на Volkswagen

Изказванията бяха направени на т. нар. "първа годишна конференция" на бранда Volkswagen във Волфсбург. За компания с 80-годишна история това "първа" звучи малко странно, отбелязва FT. Но всъщност то подчертава усилията на Дийс и колегите му брандът VW да бъде различаван от групата VW. При предишния главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн разликата между двете бе доста размита.

Volkswagen вече използва нова счетоводна структура, при която дейностите на ниво група се изваждат от баланса на бранда. В отчета за 2016 това понижи печалбата на марката от 1.9 до 1.6 милиарда евро, но пък повиши маржа от 1.8 на 2.1%.

Дийс уточни, че стратегията на бранда включва три етапа. До 2020 компанията ще се фокусира върху оптимизиране на разходите, повишаване на производителността с 25% и достигане до марж на печалбата от поне 4%. До 2025 Volkswagen ще наблегне върху електромобилите и свързаността, и ще гони марж над 6%. След 2025 фокусът ще се премести вече върху мобилните услуги. "Цялата ни електрическа гама ще бъде на печалба от самото начало", обеща Дийс.
 
Снимка: Volkswagen
 

Тагове: volkswagen ag