IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво означава победата на Макрон за Renault и Peugeot?

Най-младият френски лидер от Наполеон насам има сложна история с Карлос Гон

Какво означава победата на Макрон за Renault и Peugeot?

Убедителната победа на Еманюел Макрон във френските президентски избори в неделя би трябвало да е добра новина за местните автомобилни гиганти Renault и PSA Peugeot Citroen, коментира Bloomberg.

Макар като икономически министър да имаше директни сблъсъци с шефа на Renault Карлос Гон, Макрон все пак бе предпочитаният избор от автомобилните производители, на фона на заканите на Марин Льо Пен за излизане от ЕС и започване на търговски войни.

Какво означава победата на Макрон за Renault и Peugeot?
Като министър Макрон влезе в открит конфликт с шефа на Renault-Nissan Карлос Гон

Програмата на новия президент предвижда намаляване на данъчното облагане за работодателите и известно либерализиране на пазара на труда във Франция, на който в момента е трудно и да наемеш, и да освободиш служители.

Макрон спечели втория тур в неделя с 65% от гласовете срещу 35% за лидера на популисткия Национален фронт - доста по-голяма разлика от 20-те процента, показвани от социологическите проучвания преди вота.

Льо Пен се заканваше да принуди френските производители да върнат цялото си производство във Франция чрез вносни мита и други протекционистични мерки.

Самият Макрон като министър опита доста активно вмешателство в политиката на двете френски автомобилни групи, и най-вече в Renault, където той притискаше за увеличаване на държавния дял и за намаляване на заплатата на Карлос Гон. Намесата на министъра за малко не доведе до разрив между Renault и стратегическия партньор Nissan, защото ако плановете му бяха успели, френската държава щеше да придобие известен контрол и върху японската компания.

След като напусна социалистическата партия обаче, Макрон предложи държавният дял в двете компании да бъде продаден на публични дружества, като приходите се използват за стимулиране на различни иновации.

Какво означава победата на Макрон за Renault и Peugeot?

Още е рано да се каже към кой подход ще прибегне новият президент. "Макрон е про-бизнес настроен, но той споделя това схващане, много разпространено във Франция, за държавата като някакъв вид главен стратег", коментира пред Bloomberg Себастиан Лайе, изследовател в института "Томас Мор" в Париж. "Това е последната област, в която френските политици имат някакъв директен контрол върху икономиката, и те няма да се откажат от нея. И понеже Макрон познава тези компании много добре, той ще е изкушен да се намесва".

39-годишният Макрон, който е най-младият френски лидер от Наполеон насам, със сигурност ще се опита да наложи трудовите си реформи. Ако успее да убеди синдикатите да го подкрепят и да станат по-гъвкави, както се случи в Германия, това ще има забележим ефект върху икономиката, подчертават анализаторите. Евентуален пробив в тази област ще е от решаващо значение за Peugeot-Citroen в светлината на придобиването на Opel и на необходимостта от съкращаване и преструктуриране на работната сила.
 

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо до долния ( преди 6 години )
    На всеки е ясно, че си се увредил от каране на рено! Както и че полудържавните перачници са всеизвестните СОЦваген и рено.И не пиши от профила ми ако обичаш!
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо до Дошо ( преди 6 години )
    Не ми приписвай свои възгледи.На всеки е ясно, че аз освен за СОЦваген не пиша лоши неща за друга компания.
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какви рубли долари и марки... Ще внасяме американски таратайки ли? Видя се че Европееца не ги харесва. Повечето са грозни(за нас) , харчат много, изглеждат евтино и са със съмнително качество. Политиката на Русия перчем е да си ги правят пак сами, че вече само внасят...и е прав! Надявам се и Европейците да направят същото. Да затварят заводите в Турция. Особено след като султана взе да се прави на интересен
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 6 години )
    за всички разбирачи - в момента всички гледат и копират ТЕСЛА - безспорен лидер и пионер, всички се натискат да строят заводи вътре в щатите, а не в мехико или канада заради 35те % вносно мито, които Тръмп им сложи на границата. тези заводи са дали работа на поне 10000 откак Тръмп е президент...при Макарон - съкращения...то и в статиятаси го пише!Скъпо евро - скъпи коли, евтин долар - евтини коли...но едва ли схващате... и съм далеко от рублите, предпочитам долари!
  • #7
    23 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 6 години )
    Nissan motor co, 2016г - продадени по света 5 638 324 автомобила;Dacia-by Renault group, 2016 - 732 405 "автомобила".Което отново доказва, как можеш да изхехекаш от каране на рено ...
  • #6
    7 rate up comment 13 rate down comment
    хехе ( преди 6 години )
    Само Дачия продава повече от целият Ниссан барабар с Мицобуши!Така че по кротко с това кой щял да фалира!
  • #5
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо ( преди 6 години )
    Макарон иска да сложи юздите на подставения перач Гомн! И с право - без държавните дотации полудържавните перачници като рено отдавна да са сдали багажа.А сдружението Нисан-Митсубиши като се отърве от паразита рено го чака само светло бъдеще!
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аман от руски трикове....
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Телешки поглед ( преди 6 години )
    Днес Еврото бележи сериозен скок по борсите, предполагам, че това е сигурен знак за края на ЕС? :) Нали така разбирачо? Най-добре рубли и Лада граната или както им се казва поредното недоразумение.
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хааха, небивал възход за автоиндустрията им викаш. страшен вицТе въобще са цъфнали и вързали.