Продажбите на нови автомобили през април в Германия спаднаха с 8%, а анализаторите обясняват това с факта, че купувачите не искат дизели и през месеца е имало по-малко работни дни. Повечето масови марки записват спад в продажбите, като изключение правят FIAT, Dacia, Toyota и SEAT.
Продажбите в Германия през април са 290 697 единици, като спадът при дизелите е 19%. Това съвпадна с политическите дискусии дали дизелите да не получат забрана да влизат в центровете на градовете или пък по-старите мотори да претърпят модернизация, за да отделят по-малко вредни вещества.
Така делът на дизеловите автомобили през април се сви до 41%, този на бензиновите остана непроменен – 55,9%, а ръст бележат продажбите на електромобили.
„Делът на дизелите най-вероятно ще продължи да намалява и през следващите месеци и години, тъй като дискусията за дизеловите автомобили и различните ограничения и забрани, които се готвят за тях, няма да спре”, прогнозира Петер Фус, старши партньор и анализатор в Ernst & Young Германия.
Пазарният лидер в Германия Volkswagen Group отчете спад при всички свои марки без SEAT, което се дължи основно на премиерата на испанския SUV Ateca. Продажбите на SEAT са нараснали с 3,1 процента. При VW спадът е 13%, при Audi е 10%, при Porsche е 20%, а при Skoda – 8,6%.
Германските премиум марки също продават по-малко – при Mercedes продажбите падат с 10%, а при BMW – с 14%. При Ford спадът също е 14 процента, а при Ford – 6,8%.
Големият победител за април е FIAT с ръст от 25%, следват Dacia с 21% увеличение на продажбите и Toyota с 12%.