Вход   Регистрация

Защо Jaguar избра Словакия, а не България

Защо Jaguar избра Словакия, а не България
 

Анди Гос, директор по продажбите на Jaguar Land Rover, пред "КОЛЕЛА" (ВИДЕО)

2016 бе най-силната година в историята на британския производител Jaguar Land Rover. "КОЛЕЛА" разговаря с Анди Гос, директора по продажбите на компанията, за обясненията за този успех и рисковете, които крие 2017 за англичаните.



Г-н Гос, какъв бе ключът към добрите резултати на компанията ви през миналата година, и особено за скока в продажбите на Jaguar?
- 2016-а бе страхотна година за нас, с 20% ръст и рекордни продажби - 583 000 автомобила. За мен бе особено приятно, че Jaguar записа най-силната година в цялата си история - а това е доста дълга история. Растежът при тази марка бе 77 на сто. През това време Land Rover беше в процес на препозициониране на някои продукти - знаете, в момента нямаме Defender, през по-голямата част от миналата година нямахме и Discovery. Така че 8-те процента ръст там са близки до онова, което бяхме планирали.
Ако се вгледате в географията зад тези резултати, имахме много добра година в Китай, голям ръст в Европа, в САЩ и във Великобритания. Откъде идва ръстът? Всяка година ние инвестираме 3.5 милиарда лири в продукти, технологии и оптимизиране на производството. На изложения като това в Женева можете да видите резултатите: новият Range Rover Velar, новият Jaguar i-Pace, чисто новото Discovery... Така ние непрекъснато разширяваме портфолиото си, и тъкмо това е в основата на растежа ни.

Защо Jaguar избра Словакия, а не България

Какви са главните рискове пред вас през тази година, с Brexit и със заплахата от протекционизъм в САЩ, ваш основен пазар?
- Проблемите на хоризонта... те са до голяма степен външни за Jaguar Land Rover. Вътрешно ние сме в много добра форма. Оптимисти сме за 2017. Не знаем какво ще стане с Brexit, но сме подготвени, доколкото е възможно. Лобираме пред правителството за неща, от които се нуждаем, а те са преди всичко свободно движение на работна ръка с Европа и търговия без мита и квоти. Не искаме да работим при изцяло нов набор от регулации. Това са основните ни искания. Те не се отличават от сегашното състояние на нещата, разбира се. Но пък и защо трябва да се отличават?
Колкото до САЩ, нека видим какво ще стане. Ние сме много силни там, това е най-големият пазар на Land Rover в света. Двете правителства имат тесни връзки помежду си, и ние разчитаме нашето да ни осигури подходящи условия за бизнес.Включително и за Brexit. Brexit ще се случи, няма съмнение в това. Но правителството трябва да направи най-доброто за нашата индустрия, за 42-те ни хиляди работници и също така за всички тези европейци, които работят в Обединеното кралство.

Следпродажбеното обслужване от години е основен източник на приходи за автомобилните компании. Ще се промени ли това сега, когато всички се насочват към електромобилите? Предполага се, че те ще изискват доста по-малко поддръжка...
- Със сигурност това ще промени бизнеса в дългосрочен план. Но междувременно нашият значителен ръст идва преди всичко от конвенционални бензинови и дизелови двигатели. Насочваме се към плъг-ин хибриди и към електрически автомобили, но засега те са несъизмерими с ръста при двигателите с вътрешно горене... Това е добър въпрос, но за след десет години. Тогава вече ще има разлики в самия модел на следпродажбеното обслужване. Междувременно електромобилите са изпитание за дилърите ни, но ние инвестираме много, за да им помогнем да се справят в тази нова среда.

Защо Jaguar избра Словакия, а не България
Анди Гос със звездата от сериала Mad Men Кристина Хендрикс по времето, когато Гос бе президент на JLR - Северна Америка

Като стана дума за свързаност, някой бе казал за Теsla, че не е в бизнеса с продажбите на автомобили, а в бизнеса със събирането и продаването на лични данни и информация. Готови ли сте и вие да се захванете с такъв тип бизнес?
- Нашите коли са свързани, разбира се, но с това се надяваме най-вече да съберем много информация за нашите инженери и дизайнери, и за нашите заводи - информация за това какво точно искат клиентите от автомобилите ни. Вече имаме дистанционно обновяване на софтуера, така че да доставяме не само съобщения на клиентите, но и да им предлагаме някои услуги. Мисля, че в това отношение вече преодоляхме ембрионалната фаза. Убеден съм и ви уверявам, че това ще преобрази цялата индустрия. Но трябва да сме сигурни, че нещата, което правим, са преди всичко в интерес на клиента. На отделния, индивидуалния клиент. Иначе, ако питате за данните, ние вече имаме много - цели езера от информация. Въпросът е как да я използваме полезно, а не просто да трупаме данни заради самите данни. Това ще промени всичко. Двата фактора, които ще преобразят индустрията, са електрификацията и дигитализацията. Няма съмнение в това.

Защо Jaguar избра Словакия, а не България

Един финален въпрос: вече започнахте да строите новия си завод в Словакия. Какви са предимствата на тази страна за вас? Защо избрахте точно нея?

- Преди всичко това е място, където властите имат силно желание да работят с нас. Освен това там вече има съществуваща верига от доставчици, което е наистина важно. И накрая Словакия отваря за нас някои пазари по съвсем нов начин.
В британските си заводи вече работим на три смени, при пълно натоварване, така че трябваше да направим такова разширяване. В този смисъл Словакия изглеждаше много смислен избор. И сега, след като строителството започна, трябва да призная, че сме много щастливи от начина, по който се развива всичко там. Този завод ще е основна част от бъдещето на Jaguar Land Rover, без капка съмнение. Той ще ни помогне и да разширим присъствието си в източната част на Европа. Така че имаме всички основания да го чакаме с нетърпение.

 

Реклама  


Купи Jaguar

  • Jaguar X-type 3000 4X4 NAVI GAZ

    7999 лв.

    дата на произв. - септември , 2004 г., пробег - 150000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Jaguar X-type 2.5 4X4/KOJA

    4350 лв.

    дата на произв. - август , 2005 г., пробег - 203700, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Jaguar S-type NAV+AVT+КОЖА

    8400 лв.

    дата на произв. - февруари , 2005 г., пробег - 189698, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Jaguar X-type 2.0D

    4800 лв.

    дата на произв. - декември , 2003 г., пробег - 175000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Jaguar X-type 2.1 V6 НА ЧАСТИ

    11 лв.

    дата на произв. - ноември , 2002 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Jaguar X-type 2.5 4x4 НА ЧАСТИ

    11 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 176000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 22 )

Напиши коментар Влез

от: С 3 думи ... ( преди 1 година )

Причината е: Боко Банкинския & група!
Отговори
 
+13
 

Положителни: 15  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 година )

Ягуар и много други не дойдоха защото от 1989 до сега НИЩО не се промени.
Не разбрахте ли ,че няма БИВШИ комунисти ,че няма 'леви и десни', че НЯМА и НИКОГА НЕ Е ИМАЛО демокрация в България. Подигравката с референдума го доказа.

Милиардите окрадени от управленията на БСП и ГЕРБ отиват на ЕДНО МЯСТО.

Вие продължавайте да си избирате 'по малкото зло'
Отговори
 
+15
 

Положителни: 17  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 година )

Ако знаете в Мюнхен Поляците как крадат????
Половината имат магазини за части на БМВ.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: До дидо ( преди 1 година )

Ще се краде ако е държавно

И в Индия и Китай се сглобяват коли, но при мерки за сигурност никой не помисля да пипне

А там повярвай не крадат по малко от нас . Бил съм и в двете държави.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: Dido ( преди 1 година )

Защото се видя, че даже китайски коли не можем да правим тук, какво остава за Jaguar!!!Няма специалисти,учелища и университети не подготвят такива.Българина като цяло го мързи да работи,гледа само далаверка и да краде.Ако бяха направили завод тук първите доставки на озвучителни системи и джанти ще бъдат откраднати от работниците на втория ден....
Отговори
 
+13
 

Положителни: 17  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 година )

Когато единия се прави на хидроинженер взел "узаконено" милиони, другия се оправдава с "подарък" 7 апартамента от тъста, нищо, че заплатите му на въпросния тъст за цял живот пак не ги покриват. Валери Симеонов живеел с 1000лв. на месец, пък се оказа че прибира от държавата по 100 бона на месец за 50 граничари които настанил в хотела си. Когато 3 милиона българи гласуваха да си намалят субсидиите а управляващите си гласуваха отново 11лв. на глас, защото не стигнали 10 хиляди гласа за референдума. ЕТО ТОВА Е НАГЛОСТ. На тях изобщо не им пука какво им казва народа. Те са нагли, алчни и безочливи.
Отговори
 
+26
 

Положителни: 26  Отрицателни: 0

от: статистика ( преди 1 година )

Преките чуждестранни инвестиции по времето на правителството на БСП бяха от порядъка на 4 до 9 милиарда евро годишно. По време на управлението на ГЕРБ инвестициите спаднаха до 1-2 милярда годишно, а за миналата година даже са под 1 милярд
Отговори
 
+3
 

Положителни: 14  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 1 година )

Добре де, защо тогава пак печелят изборите старите ни политици? Какво излиза, че хората гласуват за същото статукво. Според вас защо се получава така?
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: няма будали ( преди 1 година )

Какви сериозни инвестиции могат да се очакват в държава където премиера е мутра и освен това кара 3-ти мандат. Всеки сериозен инвеститор когато научи този факт, автоматично му става ясно какво представлява цялата държава и тъй наречения материал и бяга колкото се може по-далече.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1

от: извън темата ( преди 1 година )

ако някой тук смята,че ББ не е комунист жестоко се лъже

и той и БСП имат едни началници, които нямат интерес България да забогатее затова и се гонят всички потенциални инвеститори през последните близо 30 години

роувър,хюндай, ауди ,форд и тойота са само част от заводите които бяха отблъснати

за съжаление хората ,които имат желанието да променят нещата са държани настрана от същите тези "началници"
народе, избирай по-малкото зло

ГЕРБ- 2 катастрофи
БСП - 3
НДСВ-1

тоест
ДС-6 народа- 0
Отговори
 
+14
 

Положителни: 19  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

Защото ще стане като тойота.
Хубави коли се произвеждат в турция и виждате кви 'коли' са.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

историята помни много добре как Виденов изгони Роувър от Варна
Отговори
 
+6
 

Положителни: 13  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 1 година )

споко. скоро и тук идва завод на голям производител
немски при това
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 година )

Абе човека е късметлия да има снимка с Христина Хендрикс (бойната цица). Другото е ясно, в държава от 4-тия свят няма кой да дойде да налива пари.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 година )

Даам, правителството на г-н Орешарски също беше дясно сигурно. И г-жа Нинова е дясна най-вероятно. И моля не бъркайте левите в Словакия с бившите комунисти в България ...
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 12

от: аноним ( преди 1 година )

Дори и политически да бяхме добре, дори и да имахме добре работеща съдебна система и дори и да нямахме корупция пак биха избрали Словакия пред Българи, Гос го е казал кратко и ясно защо.

Това ще е 3тия колям автопроизводител в Словакия.
Има кадри, традиции, експертиза.
Има доставчици, това са много на брой малки фирми които доставят и сглобяват дребни детайли и компоненти.
Словакия е в Източна но по-близо до централна Европа. Много по-близо до пазарите на Ягуар. Отлична инфраструктура също така
Отговори
 
+13
 

Положителни: 15  Отрицателни: 2

от: смм ( преди 1 година )

до none
Много си умен, само детов България от 2009та управляват десните а в Словакия от 2006та левите ама иначе много знаеш. Като всеки друг български "десен" активист.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 26  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 година )

Някой очаква ли човека дали изобщо като директор продажби има представа, защо се строи завод еди си къде а не другаде? Тия преговори се водят от юристи на компаниите, след като снаети фирми, които са направили предварително изчисления за данъци, инфраструктура, разходи, работна ръка в няколко държави и са предложили на юристите на компанията, която след това провежда преговори с интересните за нея места. Тоя човек хабер си няма а и да има едвали ще признае къде колко са им искали.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 1 година )

Абе пичове, човекът ясно е обяснил защо - защото словашкото правителство си е свършило работата, докато нашите чакат да им падне от небето и искат подкуп, за да се наведат и да го вземат
Отговори
 
+24
 

Положителни: 28  Отрицателни: 4

от: none ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Големите компании като цяло заобикалят България, не толкова заради корупцията (и тя помага за това разбира се), но по скоро заради сянката на Русия, която хвърлят някои леви формации. Няма как да инвестираш 500М евро в държава в която леви правителства приемат закони под диктовката на г-н Путин (цяра на голите обещания). Производството в България ще им струва по-евтино и ще е със същото качество като в Словакия, но това не може да се компесира от загубата на подобна инвестиция.
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 23

от: атгажгт ( преди 1 година )

Много ясно че ще е в Словакия , в България има много голяма корупция и му искат 2-3 милиона лева само за да му придвижат документите , а в Словакия му дава земята безплатно.Така е и с всички останали фирми които са искали да отварят заводи у нас като мерцедес и т.н.
Отговори
 
+31
 

Положителни: 34  Отрицателни: 3

от: Дошо ( преди 1 година )

Много просто, Словакия е европейска държава, която не дава дума да се издума за социализъм.У нас все за това се говори, а цоциализъма както знаем е съпроводен с национализация.(справка Венецуела и завода на Дженеръл мотърс)Ето защо, никой не помисля да инвестира в толкова скъпо производство в България.
Честито другаре!Венсеремос!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 16  Отрицателни: 13


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising