Компанията Nissan Motor обяви намерението си да разшири гамата модели, предлагани от спортното подразделение NISMO, като те да бъдат продавани на повече пазари по свена. За целта японците създават ново подразделение - NISMO Cars Business Department. Това става част от компанията Autech Japan, занимаваща се с тунинг и преоборудване на коли на Nissan.
Спортното подразделение NISMO започна да се трансформира в тунинг-ателие на Nissan през 2011 г. Две години по-късно излезе първата „напомпана” версия на граждански модел на марката – кросоувъра Juke NISMO. След това към нея се присъединиха такива модификации на GT-R, 370Z, Note, Sentra и Patrol. Към момента японците продават около 15 000 коли NISMO на година.
В компанията са си поставили за цел да превземат нови сегменти от пазара и нови държави, както и да укрепят позиции там, където брандът вече присъства. NISMO Cars Business Department ще работи в сътрудничество със специалистите от Nissan Motorsport, за да може да се ускори разработката на бъдещите спортни модели.
Като цяло идеята на Nissan е да създаде пълноценен конкурент на Mercedes-AMG, BMW M и Audi Sport. За целта отново ще бъдат преразгледани възможностите да пускане на пазара на NISMO-версии на кросоувърите Qashqai и X-Trail, от чиято разработката компанията по-рано се беше отказала.
Снимка: Nissan