IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов тип бензин вдига мощността и сваля разхода

Колко ще струва той и защо петролните и автомобилните компании не искат да се похвалят

Нов тип бензин вдига мощността и сваля разхода

Автомобилните и нефтодобивните компании дискретно разработват ново поколение горива и двигатели, които ще работят по-ефективно, генерирайки повече мощност от по-малко количество бензин, пише USA Today. По този начин се очаква да се намалят драстично вредните емисии и съответно разходът на гориво.

Нов тип бензин ще вдига мощността и ще сваля разхода

Интересното в случая е, че шефовете на водещи компании от двата бранша са пестеливи в изпускането на информация, касаеща техните разработки.

Защо е цялата тази дискретност?

Според анализатори това се случва, защото нито една компания не иска да бъде приемана като инициатор за повишаване на цените на горивата, дори ако по-високите цени се неутрализират от по-нисък разход на гориво и по-добро представяне на автомобила.

Високооктановите горива са по-скъпи, тъй като компонентите в състава им, които повишават октановото число, са по-скъпи за производство.

Разработката на още по-високооктанови бензини и на двигатели, които могат да се възползват от тях, тече задкулисно, докаго автомобилните производители и петролните компании обмислят как да съобщят новината на публиката, без да навредят на имиджа си.

„10 цента на галон е приемливо увеличение, но при 25 цента на галон рисковете за отлив на клиенти нараства значително,“ коментира пред USA Today един от шефовете на голяма фирма в бранша, пожелал анонимност.

Главният технологичен и инженерен шеф на Ford – Радж Наир – разкри по време на своята реч на ежегодното събрание на членовете на Обществото на автомобилните инженери в Детройт, част от плановете на неговата компания. Според Наир Ford разработва „нови горивни формули“, което в момента е приоритет за инженерния екип в опитите му да намали въздействието върху околната среда.

Когато автомобилните производители и петролните компании говорят за „по-високо октаново число“ и „нови горивни формули,“ те обикновено говорят за по-калорични от обикновеното горива. Най-разпространеният бензин в Щатите днес има октаново число между 87 и 94.

Средните цени за галон на горивата в страната са 2.42 долара за обикновен, 2.77 долара за бензин от среден клас и 2.92 долара за премиум гориво, сочи проучване на Американската автомобилна асоциация.

По-високото октаново число на бензина позволява на двигателя да работи при по-висока компресия и да използва по-голяма част от енергията в бензина. Повече енергия означава по-голяма способност да се извърши повече работа, което най-просто казано означава, че автомобилът е по-бърз, но използва същото количество гориво.

Нов тип бензин ще вдига мощността и ще сваля разхода

Така например, двигателят на новия Dodge Challenger SRT Demon произвежда 840 к.с., използвайки 100-октанов бензин, но мощността пада на 808 к.с., ако в резервоара има бензин с 91 октана.

Междувременно, Американският енергиен департамент работи заедно с автомобилните и петролните компании по проект, наречен Optima. Той е концентриран в сътрудничеството между отделните компании в разработката на двигатели и нови горива, а целта е да се намали консумацията на тпетрол с 30%.

„Не се нуждаем от ново гориво, а просто от по-добър бензин,“ коментира на наскоро провела се конференция Дейвид Брукс, директор на глобалното развитие на задвижващите системи на концерна General Motors. Според него, 114-октанов бензин би бил идеален от инженерна гледна точка, но потребителите трудно биха го приели, заради твърде високата му цена.

Като допълнение към всичко това, появата на по-калорични горива с течение на времето ще доведе и до изчезването от пазара на най-слабите бензини.

В Европа, където премиум горивата са много по-популярни, 98-октановият бензин води до 10% по-нисък разход на гориво.
Все още не е сигурно колко по-скъп ще е новият вид гориво, тъй като петролните компании продължават да обсъждат въпроса. В момента те са обвързани с автомобилните производители, а целта и двете страни да са доволни от крайния резултат. Автомобилните компании се нуждаят от високооктанов бензин, а той пък от своя страна се нуждае от съответните автомобили, които да го ползват. 

Снимка: Pinterest
 

0 от 500
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Истината ( преди 6 години )
    Най-новия тип бензин се нарича електричество! Всичко друго е шменти-капели на петролните картели, за да вземат още някой и друг долар в повече ...
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Брандо ( преди 6 години )
    До Русия: 87 си е жива пикня, как няма да е вреден !
  • #4
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    "в Щатите днес има октаново число между 87" ***!Не случайно Мерцедес казаха,че бензина там е вреден за колите им!
  • #3
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пак ни кроят някаква шапка, за да може да си купуваме все по-нови и нови коли.Нали се сещате, че с новите горива ще трябват и нови двигатели. Та измислили те схемата, как най-лесно да изхвърлим старите нискотехнологични коли и да си вземем от новите с уж по-ниския разход на гориво, понеже октановото число е по-голямо. И къде е сметката от цялата работа не разбрах?Сега, ако колата гори 10/100 и плащам 2 лв на литър ми прави 20 лв на 100 км.С новото гориво ако ми гори 8/100 и струва 2,50лв. А?
  • #2
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За компаниите, потребителите са оФце, които трябва да се стрижат.Немците са с най-голямата ножица, която на всичкото отгоре е и тАпа и не само те стриже, но и кожата ти смъква...На много хора това и харесва и дори се хвалят колко много пари са дали за купчината ламарина. Понеже няма с какво друго да блеснат го правят с колите си. Само, че не осъзнават, че изобщо не блесват с тях, а само стават смешни в очите на околните.
  • #1
    41 rate up comment 1 rate down comment
    2 втек ( преди 6 години )
    Как не измислят нещо по-евтино и по-добро, а все по-скъпо за потребителите.Голям праз, че ще повиши мощността на автомобила, то и сега са предостатъчно мощни. Няма да летим с тях...