Доста трудни се оказаха първите стъпки на флагманската модификация на BMW 7-Series. При версията M760Li бе открита опасност от изтичане на масло, което доведе до обявяването на сервизна акция. Малко по-късно и реклама на свръхбързия седан бе официално забранена.
Проблемът в маслената магистрала на автомобила може да доведе до повреда не само на двигателя, но и на спирачната система. Той е открит при лимузини, продадени на територията на САЩ, като техният брой е малък – 97. Засега няма инциденти заради дефекта, но в началото на юни колите ще бъдат привикани в сервизите да неговото отстраняване.
В същото властите във Великобритания забраниха всички реклами на BMW M760Li xDrive, като в това число влизат дори и брошурите на модела, издавани от баварския производител. Проблемът е в слогана, с който се рекламира колата – „Луксът забрави за маниерите”, и по-точно във факта, че в него се обяснява как представителният седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди.
На тази част от рекламата внимание е обърнал читател на на Telegraph Magazine. Той се е оплакал в съответна инстанция, че слоганът пропагандира движение със скорост, която представлява опасност не само за водача и пътниците в автомобила, но и за другите превозви средства на пътя.
От BMW веднага оспориха забраната, като обърнаха внимание, че в рекламата се уточнява единствено времето за ускорение от 0 до 100 км/ч на автомобила. Тази скорост е по-ниска от допустимата за пътищата във Великобритания. Що се касае до слогана, от концерна бяха категорични, че това е само „рекламно словосъчетание, представляващо чист маркетинг”. И то по никакъв случая не подстрекава шофьорите към опасно каране.
Доводите на компанията обаче не бяха приети от съответните органи. Чиновниците са раздразнени и от друга фраза в рекламата, в която се казва, че „някои стигат до върха по-бързо от други”. Според тях, в случая също се пропагандира движение с висока скорост. Така рекламата си остава под забрана, а на BMW е препоръчано за бъдеще да избира по-внимателно и по-коректно своите послания към клиентите.
Снимка: BMW