Японският производител Nissan ще участва със сериен Leaf в рали „Монгол” – крос-кънтри маратон с дължина на маршрута 16 000 км. Автомобилът е подготвен съвместно от Nissan и шотландската компания Plug In Adventures, който се занимава с популяризирането на екологични автомобили.
„Рали-версията” на Leaf е създадена на базата на модификацията с капацитет на батерията 30 кВт/ч, което означава, че с едно зареждане електромобилът може да мине 250 км. Всъщност този Leaf не се различава особено от серийните си събратя. Рали-версията е получила нови гуми и джанти, защитна кора под пода на колата, както и багажник на покрива с допълнителни LED-фарове. В купето са премахнати задните седалки, а теглото на колата е намалено с 32 кг.
Всъщност, истинската подготовката за приключението е дело на британската моторспорт компания RML, която има огромен опит в създаването на състезателни коли за пистови и рали надпревари. Но от Nissan не се уточнява какви точно са били задачите на специалистите от RML при подготовката на Leaf, като се има предвид, че за участниците в ралите не се изисква да карат коли с ролбари.
Рали „Монгол” стартира от Лондон на 16 юли, но за разлика от по-ранните си издания, сега състезанието финишира в Улан Уде, Русия, а не в столицата на Монголия - Улан Батор, въпреки че преминава през територията на страната. Организаторите му го наричат „най-голямото приключение на света” и то доста се различава от обичайните автомобилни надпревари. Основните правила на рали „Монгол” са три.
Първо, всеки екипаж трябва да участва с компактен или субкомпактен автомобил, който трябва да е сериен и ако може да не е нов. Второ, отборите нямат право на никаква помощ в хода на състезанието. И трето, всеки екипаж трябва да събере поне 1000 лири за благотворителност.
Снимки: Nissan