Новото Audi A8, което се очаква през есента, действително ще е първият сериен автомобил с ниво 3 на автономно управление - но не е сигурно дали тази функция ще се предлага още от старта на продажбите, отбелязва AN-Europe, позовавайки се на източници от компанията.
Новото A8 вероятно силно ще напомня на концептуалния модел Prologue
Новият флагман на Audi ще предлага т. нар. "еyes off" степен на автономност - тоест няма да се налага водачът да следи пътната обстановка с поглед. Той ще може да прави нещо друго - примерно да гледа филм или да чете, но ще има готовност да се намеси, ако системата прецени, че пътната обстановка се е усложнила.
Проблемът е само, че в повечето европейски държави подобно нещо не е позволено от закона. В Германия например съответните поправки, които ще го направят легално, се обсъждат в момента. Това би било първата сериозна поправка във Виенската конвенция за пътното движение от 1968 година. Най-вероятно законодателите в Германия ще изискат от производителя да монтира в автомобилите "черна кутия", за да има точна информация в кой момент е управлявал компютърът и в кой - човекът.
Системата на Audi ще функционира при скорости до 60 км/ч и е предвидена най-вече за задръствания по магистралите, толкова характерни за Германия. При по-сложна обстановка компютърът ще сигнализира на водача, ще го изчаква десетина секунди да се ориентира и ще му предава управлението.
Audi ще е първата компания с ниво 3 на автономност. Автопилотът на Tesla например е ниво 2
Макар и с ограничени възможности, тази система ще е една стъпка над сега съществуващите автопилоти от ниво 2, като този на Tesla. За момента ще я предлага единствено Audi - новата S-класа на Mercedes например, която се очаква да излезе по едно и също време с А8, ще има само "много усъвършенствано ниво 2", по думите на шефа по развойната дейност Ола Калениус. Новата S-класа ще може сама да сменя лентите на магистралата, подобно на сегашната Е-класа. Mercedes работи по ниво 4 (при което водачът може да спи в колата) и ниво 5 (изобщо без водач) съвместно с Robert Bosch, но планира да представи подобни системи едва в началото на следващото десетилетие.
BMW също предвижда да въведе ниво 3 чак през 2021, при дебюта на електрическия модел iNext. Технологично дотогава компанията ще е готова и за нива 4 и 5, но не е решила дали да ги предложи, споделя вицепрезидентът по развойната дейност Елмар Фрикенщайн пред Automobilwoche
.