Следващото поколение на Ford Focus във версия ST ще получи напълно нов двигател, с който ще изненада феновете на марката. Това съобщава изданието Autocar, като се позовава на свои източници в компанията.
В момента голяма част от производителите са на мнение, че залагането на даунсайзинг (намаляване на обема на мотора, но увеличаване на мощността му с помощта на турбина) помага при покриване на нужните екологични изисквания в лабораторни условия, но в реалния живот показателите му са различни. Затова и някои компании, като Volswagen Group например, смятат да се откажат от двигателите с малък обем за сметка на по-големи агрегати.
Във Ford обаче са на точно обратното мнение и това ще си проличи при следващия Focus ST. Той ще получи 1,5-литров турбомотор, развиващ мощност от 280 к.с. Така компанията ще запази подхода си спрямо този модел. Второто поколение на ST бе оборудвано с 2,5-литров мотор с 5 цилиндъра, а третото (на снимката) – с 2,0-литров с 4 цилиндъра.
Агрегатът с обем 1,5 литра е необичаен за хечбек-модели от клас C, където повечето автомобили са оборудвани с 2,0-литрови двигатели. Във Ford обаче са на мнение, че техните мотори от семейството EcoBoost имат огромен потенциал и смятат да продължат да го развиват.
Любопитно е и друго – при показаната неотдавна Fiesta ST компанията заложи също на 1,5 литров мотор, развиващ 197 к.с. Този агрегат обаче е с 3 цилиндъра, докато готвеният за Focus ST ще бъде с 4 цилиндъра. Новият двигател ще получи специална турбина, както и система за деактивация на два от цилиндрите при движение на ниска скорост.
Снимка: Ford