IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да подготвим автомобила за пролетта

Само смяна на зимните гуми с летни не е достатъчна

Как да подготвим автомобила за пролетта

Много шофьори са на мнение, че след края на зимния период е достатъчно да сменят гумите на автомобила си и всичко ще е наред. Факт е, че поставянето на летните гуми е много важно за доброто поведение на колата, но има и още редица полезни неща, които е добре да бъдат свършени. Ето няколко съвета на експерти в тази насока:

Как да подготвим автомобила за пролетта

1. Смяна на гумите


Разбира се, зимните гуми могат да се използват ежегодно, но те затрудняват автомобила. Той е по-бавен, спира по-трудно и като цяло управлението му е по-неудобно. Като цяло те карат водача за де чувства некомфортно на пътя. Още повече че там вече са мотористите, заради които трябва да се кара по-внимателно и съответно по-често да се натиска спирачката. С други думи – зимната гума е свършила своята работа и трябва да си отиде.

2. Техническо обслужване


Това се отнася за тези автомобили, които навъртат повече километри. При тях е препоръчително да се обслужват в началото на пролетта и през есента, като основното е смяна на маслото със сезонно такова. А и като цяло не е лошо да се провери какви щети е нанесла зимата по автомобила. Най-често сериозно пострадали са елементи от окачването, изпускателната система (тръбите на ауспуха), както и повечето гумени съединения в автомобила, чийто брой е доста голям.

3. Измиване на каросерията

Задължително в началото на пролетта да се почисти не само ходовата част на автомобила, но и каросерията. Започва се с едно хубаво измиване, което най-вероятно ще свали доста мръсотия, натрупана през зимния период. Тогава се използва сол и други подобни вещества, които ако не бъдат отстранени, нанасят сериозни поражения най-вече на окачването и на каросерията.

4. Почистване на салона

Салонът на автомобила също обикновено не изгежда добре след зимните месеци. През тях прозорците се отварят по-рядко, което води до натрупването на прах. Стелките също са доста мръсни, защото събират сняг, кал и вода. Затова основното измиване на тази част от автомобила също е задължително. Както и полирането на тези елементи, при които това е възможно.

5. Проверете климатика

Препоръчително е да проверите какво е състоянието на криматичната система, тъй като идва лятото, когато тя ще бъде натоварена допълнителто заради по-високите температури.. Ако е необходимо, заредете климатика или свенете филтъра, за да да избегнете дискомфорта в летните горещини.

Разбира се, всичко изброено дотук е абсолютно пожелателно. Всеки преценява сам как да се грижи за своя автомобил, но е факт, че за да може той да служи вярно и дълго, са нужни усилия и от неговия собственик.

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    х ( преди 6 години )
    Има масла за различен пробег. При мен с бензинов двигател пак смяната е до 30000км, но мине ли 20к звука се променя и не е много радващ. Не знам дали е добра идея да се чака толкова дълго.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Учуден ( преди 6 години )
    И аз на голф 1.6 TDI съм с интервал за смяна на маслото 30 000 км или 2 години. Не знам как са го решили така, но за мен е по-добре понеже обслужването не е евтино и колкото по-рядко по-добре.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да не прозвучи като заяждане, но кво е това италианско масло за 30 000 км ? Мислих, че само италианците правят така.Аз също ползвам 5/30 лонглайф, но все пак макс. на 20 000 и сменям. Не знам де, всеки е различен. Може и аз да не съм прав.
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    508 масло на 9800? На моята с двулитровия дизел смените са на 30000!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    любител ( преди 6 години )
    Гуми не съмс менил, карам с всесезонни, масло сменям на 9800 км сменях го Януари ще ги сменям другия месец пак (не ми е гаражна колата) Измиване - мие се поне веднъж седмично, салона е кожен и се третира 2 пъти месечно (вътрешно се чисти 1 седмично) Климатика се ползва почти цялогодишно, освен че охлажда, но и разпотява стъклата по бързо и отнема влагата от купето. Карам 508 GT
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    всесезонните гуми са ОГРОМЕН компромис за хора без пари !ако държите на живота и здравето си не слушайте дошовака - бедняк
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Не се занимавайте със смяна на гуми - купете си добри всесезонни гуми и не хранете гумаджиите. ако искате времето да не ви ИЗНЕНАДВА си купете кросклаймат на мишлен, уедер проф на Йокохама, или на Нокиан, или кутрак на вредещайн, или Ханкук оптима или ... и спрете да се редите по гумаджииниците като киаци.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до бавар ( преди 6 години )
    Да, моето Z4 точно така го подготвих.
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    бавар ( преди 6 години )
    Ако е беен - подготвя св с махане на брезента.