IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel съсредоточава производството в Германия

Компанията ще продължи да прави и модели за американската Buick

Opel съсредоточава производството в Германия

Германските заводи на Opel няма да пострадат от придобиването на компанията от френската PSA Peugeot-Citroen, съобщава Reuters, цитирайки официален източник от новия собственик.

Синдикатите в Германия се притесняваха, че предприятията в Рюселсхайм и Айзенах може да бъдат пожертвани, тъй като новосъздадената група има производствен капацитет доста над нуждите си, а германските разходи за труд са сред най-високите в света.

Opel съсредоточава производството в Германия
Новият Buick Regal, представен официално в четвъртък, ще продължи да се произвежда в заводите на Opel

Ръководството на PSA обаче ги увери официално, че и двата завода ще продължат да работят при максимално натоварване. Рюселсхайм, който сега произвежда основно Insignia, ще получи и очаквания бъдещ по-голям SUV от 2020 година. В Айзенах към сегашното производство на Corsa и Adam ще се присъедини и следващото поколение на Mokka X след две години. В момента кросоувърът се прави в Сарагоса.

Освен това вчера стана ясно, че Opel ще продължи да произвежда автомобили и за досегашния си собственик General Motors под марката Buick. Става дума за Buick Regal, който по същество е Opel Insignia, и за Еncore, който е американската версия на Mokka. Вероятно това е било условието, срещу което GM се съгласява да отстъпи на PSA патентните права върху текущите модели на Opel.

Гаранциите за бъдещето на германските заводи хвърлят сянка върху бъдещето на другите европейски производствени мощности на новата група. PSA трудно ще посегне върху собствените си заводи във Франция, най-малкото заради държавното участие в компанията.

Opel съсредоточава производството в Германия
Заводът край Сарагоса бе един от основните за Opel в последните години, но сега бъдещето му е под въпрос

Оттам нататък главните заподозрени са заводите в Испания – този на Opel край Сарагоса и този на PSA във Виго. Оpel има също голяма фабрика в полския град Гливице, но вероятно ще предпочете да я запази заради доста по-ниските разходи за труд там. Същото важи и за завода за компоненти в унгарския град Сентготард. Под въпрос е заводът за двигатели в Австрия, както и двете фабрики във Великобритания, но тяхното бъдеще вероятно ще бъде решено, след като се изяснят условията за Brexit.
 

Тагове: peugeot opel psa buick
0 от 500