IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КАТ изпуска 50 000 лева глоби само за час на "Цариградско"

Експеримент показа 500 нарушители на бус-лентата за 60 минути - в едната посока (ВИДЕО)

КАТ изпуска 50 000 лева глоби само за час на

 Почти 50 000 лева глоби би събрала държавата само за час, ако санкционира всички нарушители в бус-лентата на "Цариградско шосе" в София, показа експеримент на групата "Спаси София".
 

Видео: "Спаси София"

Само за 60 минути камерата, инсталирана на моста над "5-и километър", засече 496 нарушители в посока към центъра. При предвидената от закона глоба от 50 лева това прави 24 800 лева само от тази посока. Ако приемем, че и в обратната посока честотата на нарушенията е сходна, това прави почти 1000 коли и 50 000 лева потенциални глоби само за час.

КАТ обаче не полага особени усилия да глобява точно за това нарушение. За цялата 2015 година са наложени едва 700 такива глоби - по-малко от едночасовия брой нарушители.

"Хиляди левове, които можеха да бъдат събрани като глоби, и шофьори, които можеха да бъдат дисциплинирани. Но нищо от това не се случва, защото спазването на реда и правилата е много назад в приоритетите на Столичната община и КАТ ако въобще го има там", казват от "Спаси София".

Членовете на групата изтъкват също, че бус-лентите правят градския транспорт по-бърз, по-надежден и по-привлекателен. Като шофьори ние бихме допълнили, че тарикатите, изпреварващи отдясно, после забавят и двете други ленти при опитите си да се престроят. Експерименти в Германия и Великобритания показаха, че движение само по една лента често е по-бързо от движението по три ленти, които в един момент трябва да се съберат в две, тъй като в първия вариант трафикът се движи постоянно, а във втория се налагат спирания и потегляния.

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Miro ( преди 6 години )
    Стига се оплаквахте. Елате да видите в Пловдив колко ги мързи и как не си вършат работата, после се оплаквайте от софийския КАТ. Тук даже махнаха камери, защото им отваряли много работа.....
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Градския транспорт най гнусното е хигиената на пътуващите, предпочитам да ходя пеш или с автомобил/велосипед но не и да дишам гнусните не къпани люде вкиснати като клошари
  • #13
    4 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По тва натоварено Цариградско само тъпите бус ленти липсват и на всичкото отгоре са широки почти колкото половината булевард. По Цариградско и без това всички се влачат като черва, хем един светофар няма, хем винаги колите ту спират, ту тръгват (в посока от центъра към Пловдив). Много гаден булевард, да вземат да го разширят с по 2 ленти във всяко платно и тогава да правят бус ленти.
  • #12
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    малък , но изключително *** и нагъл народ сме !
  • #11
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Шофьор ? ( преди 6 години )
    Ти малко мудно схващаш май. Селските бекове, дето минават по буслентата и после ти се навират отпред да не ги снима камерата, не ускоряват движението. Забавят го. И в статията е написано. Малко сложна концепция е наистина, но с малко усилие може да се схване
  • #10
    5 rate up comment 20 rate down comment
    Шофьор ( преди 6 години )
    Защото ще се задръсти, за това не санкционират строго. Ако санкцонират всички ще почнете да ревете че има по 2 часа задръстване сутрин и след работа. Зелените ще скочат пак че бил замърсен въздуха. Аман от ревльовци.
  • #9
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Обяснявам защо не се санкционира незаконното паркиране, карането в бус ленти и спирането на спирки на авариини за баничка. Това е така защото българите сме откачено племе и веднага ще изревем че властта ни тормози.Някой смятат че първо трябва общината да направи БЕЗПЛАТНИ паркинги за всички и чак тогава да глобява за кола на тротоар. Българин съм обичам българите но ни сме варвари. Може и да е за добро.
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Р ( преди 6 години )
    Защото в Белград, за пререждане на колоната отнемат 9 точки, а за бус лентата и сам можеш да провериш, колко е.Но от друга страна, на Газелата няма бус лента.
  • #7
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ми като няма автобус защо да не се кара в бус лентата. по ефективно е и по малко се замърсява въздуха. задръстванията са основна причина за вредни емисии
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    R ( преди 6 години )
    Гледах кадър по кадър, но не се видях, а определено очаквах да съм там.