Фактът, че дизеловите двигатели се вместват в нормите за екология, съвсем не означава, че те са безвредни. Това сочи и класацията на британската асоциация на потребителите Which, което проведе свое изследване на автомобили с такива мотори. При някои от тях бяха открити 7 пъти по-високи норми на азотен диоксид (NOx).
Авторите на изследването твърдят, че са го провели не по приетите в Европа стандарти, а в условията на ежедневно използване на автомобилите. При това те са тествали коли с двигатели, отговарящи не само на най-новия стандарт Euro-6, но и на Euro-5. Тоест проверени са и по-стари коли.
Резултатите сочат, че най-вредните дизели се предлагат от Renault и Dacia. При някои от техните мотори със стандарт Euro-6 токсичността е по-висока дори от тези с Euro-5. Тествани са общо 16 модела на двете марки, като при 2 от тях нормите са показали огромна разлика от обявените стойности.
В класацията следват Nissan и Jeep, като при това от тези две марки нивата на вредни емисии са почти 10 пъти по-високи от допустимото. Същото, но с по-ниски стойности, се отнася и за двигателите на Ford, където са проверени 12 модела. При Volvo резултатите са „средни”, твърдят от Which, като отбелязват, че моторите на шведите с Euro-5 се представят по добре от тези с Euro-6.
„Най-чисти” са се оказали двигателите на Toyota, BMW и Mini, се отбелязва в изследването. Добри резултати са показали и дизелите на концерна Volkswagen, но авторите на изследването са категорични, че след „Дизелгейт” моторите на германския производител трябва да бъдат разглеждани доста по-внимателно.
Снимкa: Which