Вход   Регистрация

Honda предлага водородната Clarity на практика без пари

Honda предлага водородната Clarity на практика без пари
 

Моделът с горивни клетки вече е на пазара в Калифорния (ГАЛЕРИЯ)

Първата серийна водородна кола на Honda e вече на пазара - и можете да я имате на практика без пари. Седанът Clarity се предлага в Калифорния, но не може да бъде купен. Компанията единствено го дава под наем за тригодишен период срещу 2848 долара първоначална вноска и 369 долара месечна, съобщава изданието DT.

Honda предлага водородната Clarity практика без пари

Общо колата излиза малко над 16 000 долара за трите години. Honda обаче дава безплатен водород на стойност 15 000 долара, който по прости сметки ще стигне за около 100 000 километра. Така на практика плащате само за горивото, което ще използвате,  а не за самата кола. На всичкото отгоре щатът Калифорния дава еднократна субсидия от 5000 долара на всеки купувач на водороден автомобил. Те покриват разликата между лизинга и безплатното гориво, и ви остават над 3800 долара за застраховки и други разходи.

Дори и това обаче не е всичко. Понеже водородни станции има само в Калифорния, Honda ви дава безплатна лимузина под наем до 21 дни в годината, когато ви се наложи да пътувате по-далеч.

Honda предлага водородната Clarity практика без пари

Clarity e втората серийна машина на водород след Toyota Mirai, която също се предлага в Калифорния. Предложението на Honda обаче е малко по-голямо и по-комфортно. То няма нито спомагателен бензинов двигател, нито кабели за зареждане. Сипвате водород и горивната клетка го превръща в електричество, захранвайки електромотора с мощност 174 конски сили. Единственият отпаден продукт е чиста питейна вода.

Електромоторът е завидно ефективен, с внушителен въртящ момент от 300 Нм, достъпен още от нула оборота. Максималната скорост е 165 км/ч. Едно зареждане на резервоара, което струва около 90 долара, е достатъчно за изминаването на 590 км. Това е доста по-скъпо в сравнение с бензинов автомобил със същата мощност, но от Honda твърдят, че при увеличаване на произвежданите количества водород цената може да падне над три пъти.

Honda предлага водородната Clarity практика без пари
Снимки: DT

Зареждането с водород е всъщност доста по-безопасно от това с пропан-бутан. Крановете са със специален двойно заключващ механизъм. Самият резервоар на Clarity е от алуминий, покрит със защитен слой от въглероден композит, който на свой ред е покрит с фибростъкло. Ако системата засече дори лек сблъсък, клапанът на резервоара се затваря, а количествата водород се изпуснат светкавично в атмосферата благодарение на специалната архитектура на автомобила, премахвайки риска от експлозия. Единственият минус е, че тази специална архитектура има доста спорен ефект върху външния вид.
 

Реклама  


Купи Honda

Виж всички обяви

Коментари ( 17 )

Напиши коментар Влез

от: U2 ( преди 1 година )

И хибридите не са решение. Поне не шумни рекламирания хибриден Пасат. От едно наше списание го тествали в София и на магистрала. В града разхода бил нисък, но на магистралата пише "дори спазвайки ограниченията разхода минава 10/100". Та купуваш си Пасат само за града...!? Това е идиотско!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

Неслучайно Тесла ги съдят за пробега и то, забележете къде, в Калифорния. Там е топло и въпеки това пробега не е колкото обявения. А за студено време спора е излишен. Вижте в YouTube какво става с електромобилите още при минус 3 градуса. Li-Ion батерии са силно температурно зависими.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

братята руснаци имат доста обективни ревюта на собственици , които засягат и употребата при минусови температури . Общо взето разликата в пробега е сериозна на топло и студено . Също така никой не е успял да постигне посочения от производителя пробег , дори и с изключено радио , климатик , отопление и скорост 80 км.ч. Иначе отзивите за колата са добри
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

Ти сега като не си лаик искаш да кажеш че 100 % заредена тесла стояла 3 дни на - 16, ще запали на 100 %.При същите градуси пътуване по комп лятото изминавайки 100 км ще ги изминеш и зимата с един и същи процент енергоразход ли ?Брейй туй ще е нова технолигия при батерейките.Нас може да ни фулиш..а собствениците които реално се оплакват ?А ти имаш ли Теслъ ? май само теслъ си виждал досега.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 година )

не заемам страна в спора, но нали четохте, че главния инженер на Nissan Leaf каза съвсем ясно за проблема с пробега при студено време. Добре е преди някой да се изказва напасоки, да е поне малко наясно. Защото много му личчи, че е техничски лаик.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Aнонимен ( преди 1 година )

..Това че плямпалата са много, много са ,говорите за батерии,никой не говори за 20 те киловата разход на контакта за час.Изобщо не можеш да ни убедиш че спяща тесла на -14 ще има адекватен заряд.Да забравих Тесла върви с условие зап олзване в гараж.А тази "красавица" от снимките е просто рекордо-трошач по продажби.И без пари да я дават все тая.Тук даже и един я е карал и прочее,,доктореее...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: fsi 2.0 150hp ( преди 1 година )

ДИЗЕЛ поне още 20г.....Ти в час ли си?
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 7

от: K7 ( преди 1 година )

в книжката на телефона пише : съхранение -20 +50 градуса, зареждане(charging) 0 - 40 градуса. Под нулата не биват. А доколкото са верни новините, Tesla ги съдят за лъжлив пробег. Не са само ФВ.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

Бла, бла, бла, 100% лъжи за пробега на Тесла при минусови температури. Прочети температурните характеристиките на автомобилните Li-Ion батерии (каквито са в Тесла), и тогава се гръмни!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Вътрешното пространство на тази хонда е колкото е на актуалното VW Polo.
Отговори
 
 -13
 

Положителни: 3  Отрицателни: 16

от: Анонимен ( преди 1 година )

Хонда знаят какво правят, колата е грозна,факт...но е много мислена!Много е удобна и голяма вътре,супер возия и ергономия!Американците това харесват и купуват.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 16  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Дизел поне още 20 години. Имаше статия днес.
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 6  Отрицателни: 16

от: Анонимен ( преди 1 година )

За момента това е бъдещето, водорода. Батериите не са никак ефективни, особено при минусови температурi. Губят 2/3 от заряда си и на практика колата е неизползваема. Ако ги зареждаш под нулата пък живота им се съкращава в пъти. Това производителите не го казват. Mоите уважения към Тесла, но колата им е далаче от съвършенството.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 17  Отрицателни: 9

от: Гост ( преди 1 година )

Естетиката е субективно изживяване. Почти изпитах чувство за вина, че това хай-тех изделие не ми харесва. Викам си: вината е в мен, не "разбирам" модерното и хубавото. Иначе, с удоволствие бих го притежавал. Харесвам удобни и небиещи на очи коли, сгодни и пестеливи. Красотата им и цветът са без значение.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 11  Отрицателни: 3

от: Мухльо ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Значи - хората са го написали. Зареждаш резервоар за 590 км за 90$...или 15$/100км грубо. МНОГО Е. Ако се зареждало често можело да спадне на 1/3 цената. Т.е. на 9.30/ 100 км.И вмомента има дизелови коли и съвременни хибриди, които дават такъв разход извън града без да чакаме да станат масови. Далечен ми се струва все още хоризонта на този тип автомобили, както и на пълните електрички. Меките хибриди на този етап пасват идеално.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 1 година )

Покажи Коментара
Днес вече хората се возят във елктрически автобуси, а тия още си играят на Хинденбург. Бъдещето е в електрообилите!
Отговори
 
 -14
 

Положителни: 7  Отрицателни: 21

от: Анонимен ( преди 1 година )

Добре де всичко е чудесно
водород технологии
но кой по дяволите им е дизайнер на тия
що за грозила са тия водородно возила
като е на водород и требе да крещи бягай надалеч че ще гръмна...
Отговори
 
+9
 

Положителни: 17  Отрицателни: 8


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising