Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Първият британски завод, посветен на производството на електрически автомобили, бе отворен днес в Ковънтри. Той е дело на Geely, които имат намерение да революционализират лондонското такси и да го превърнат в „глобален лидер“. Съоръжението струва 300 млн. лири и в него ще се сглобява нова гама от „зелени“ таксита от London Taxi Company (LTC). В завода ще бъдат разкрити 1000 висококвалифицирани работни места, а автомобилите ще бъдат изнасяни по целия свят.
LTC е собственост на китайския автомобилен гигант Geely – компанията, която контролира и Volvo. В завода ще се произвежда първия специализиран масов таксиметров автомобил с електрическо задвижване, а предполагаемите обеми се очаква да надхвърлят 20 000 автомобила годишно. Лондон ще бъде първият град, в който колите ще започнат да обслужват клиенти, което се очаква да се случи през зимата на тази година. Останалата част от света ще получи машините в началото на 2018.
От компанията уточняват, че новият модел ще бъде „силно конкурентен“и ще има много по-ниски производствени разходи от предишните дизелови модели, повечето от които продължават да работят по улиците на Лондон и околностите.
Новото такси ще използва електрическа задвижваща система на Volvo, която е подобна на използваната във Volvo XC90 T8 Twin Engine. Автомобилът ще бъде конструиран около гъвкава архитектура, създадена специално за автомобили с електрически двигател. Когато новото поколение лондонски таксита бъде пуснато в експлоатация, същата платформа ще даде началото и на много други модели.
Карл-Питър Форстър, шеф на London Taxi Company, коментира: „Отварянето на нашия нов завод е особено значимо по няколко причини. Това е първият чисто нов автомобилен завод, построен във Великобритания за последното повече от десетилетие. Това е първият английски завод, в който ще се произвеждат само електрически автомобили, както и първата голяма китайска инвестиция в английското автомобилостроене. С тази стъпка даваме ясно да се разбере, че сме решени да се превърнем в нов, глобален автомобилен лидер в сегмента на градските автомобили с търговска насоченост.“
Новото лондонско такси отговаря на новото строго законодателство, според което всички нови таксиметрови автомобили трябва да могат да се движат само на ток, максималният им пробег трябва да е минимум 50 км, а през останалото време да изпускат не повече от 50 г/км въглеродни емисии. Според правилата, двигателите с вътрешно горене, ако има такива, трябва да бъдат бензинови, а не дизелови. Всеки таксиметров шофьор ще получи субсидия в размер на 7500 паунда, за да се стимулира по-бързото преминаване към новите коли, които отговарят на новите изисквания.
За да е сигурно, че таксиметровите шофьори ще искат да сменят автомобила си с нов – новото такси е преминало през обстойни тестове с близо половин милион навъртени мили във всякакви метеорологични условия, сред които сурова зима. От компанията обещават, че автомобилите отговарят на най-високите нива на качество, издръжливост и практичност, които са и сред основните изисквания за всеки таксиметров автомобил.
Снимки: LTC