IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Суперавтомобилът на Alfa Romeo, който така и не видяхме

Концептът Scighera се появява в края на 90-те, но така и не влиза в серийно производство

Суперавтомобилът на Alfa Romeo, който така и не видяхме

Alfa Romeo са известни с налудничавите си идеи по отношение на автомобилния дизайн. През 90-те обаче, италианската компания има нещо още по-смело предвид - да пусне на пазара състезателен автомобил, който може да се кара по обществената пътна мрежа.

Суперавтомобилът на Alfa Romeo, който така и не видяхме

Годината е 1997, а по това време Alfa Romeo 164 наближавала края на своя дълъг живот. Моделът обаче нямало да си тръгне без полагащото му се внимание. Луксозният 4-врат седан послужил за основа на инженерите, които изградили върху неговата платформа работещ прототип на суперавтомобил с композитно шаси и изцяло алуминиево купе, благодарение на което теглото било ограничено до 1450 кг. Като стана въпрос за купе, то по никакъв начин не може да остане незабелязано. Една от причините е, че е дело на Italdesign, а другата е, че те са надскочили себе си, рисувайки го.

Суперавтомобилът на Alfa Romeo, който така и не видяхме

Моделът бил кръстен Scighera и приличал на нещо, което човек очаква да види в компютърна игра, не на улицата и дори не на автомобилно изложение. Alfa Romeo обаче искали точно това - да предизвикат шок сред автомобилната общественост. И успели.

Прозорците на Alfa Romeo Scighera не били интегрирани в самите врати, а вместо това Italdesign излезли с брилянтната идея да инсталират електрически и отварящи се нагоре “gullwing” врати. Отпред, силно извитото челно стъкло било вдъхновено от класическите модели на Alfa Romeo от 50-те и 60-те. Идеята била не само да се подсигури впечатляващо излъчване, но и да се гарантира възможно най-добра видимост за шофьора, което било възможно и със съдействието на сензационно тънките предни колонки.

Суперавтомобилът на Alfa Romeo, който така и не видяхме

При представянето на автомобила на автосалона в Женева през 1997, от Italdesign казват, че предната броня е била вдъхновена от болидите във Формула 1, което важи и за V-образния капак, който се спуска чак до предния сплитър. Класическата триъгълна радиаторна решетка на прототипа е комбинирана с тънки вертикални фарове, чийто дизайн Italdesign мотивират с вдъхновението си от класическия грим около очите на клоуните.

Задната част също е нещо, което си струва да бъде добре наблюдавано с часове. Там се забелязват три крайни изпускателни тръби, разположени в централната част на бронята, а осветлението копира видяното отпред - стоповете са тънки и отново вертикални. В същото време последните са комбинирани с голяма трета стоп светлина, която се простира по цялата дължина и форма на задното крило.

Суперавтомобилът на Alfa Romeo, който така и не видяхме

Мускулестите калници и капака на двигателя всъщност са едно цяло, а целият детайл се отваря в две позиции. Първата е удобна при зареждане с гориво, тъй като типично по италиански и в името на дизайна, създателите на Alfa Romeo Scighera не са се трогнали от факта, че гърловината на резервоара остава блокирана от капака. Във втората позиция на отваряне пък, капакът осигурява достатъчно удобен достъп до средно разположения двигател.

Alfa Romeo Scighera се задвижва от битурбо 3.0-литров V6 мотор с 400 к.с., които задвижват четирите колела с помощта на система за двойно задвижване, която е взета директно от Alfa Romeo 155. Всичко това е било достатъчно за развиването на максимална скорост от 300 км/ч.

Освен идеята да бъде уличен суперавтомобил, Scighera бил замислен и като състезателна GT машина. Такава, каквато никога не видяхме.


 



0 от 500