Вход   Регистрация

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро
 

Дългогодишният шеф, осъществил глобалната експанзия на компанията, сега продава акциите си

Дългогодишният шеф на Volkswagen Group Фердинанд Пиех се подготвя да се оттегли напълно от компанията и да продаде акциите си, съобщава Bild am Sonntag. Пиех притежава 14.7% от фамилния холдинг Porsche SE, който е мажоритарен акционер във VW. При днешните цени делът му струва около 1.1 милиарда евро.

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро
По устав Пиех (вляво) е длъжен първо да предложи акциите си на Волфганг Порше и останалите си роднини в семейния холдинг

Пиех от десетилетия е в хладни отношения с братовчедите си от фамилията Порше, които са другите главни акционери в холдинга. Преди месец обаче двете страни окончателно се скараха, след като Пиех обвини роднините си и останалите членове на Надзорния съвет на VW, че знаели за Дизелгейт година преди скандала, но не предприели нищо. В отговор те заплашиха да го съдят.

Според Bild Пиех е предложил на братовчедите си да откупят дела му или поне голяма част от него, но още не се знае дали ще се стигне до сделка. По договор останалите акционери в Porsche SE имат право да направят първата оферта за акциите, преди те да бъдат пуснати на свободния пазар. Най-вероятно Пиех ще продаде дела си преди общото събрание на акционерите на 30 май.

79-годишният днес Пиех е една от най-забележителните фигури в историята на германската автоиндустрия. След като роднините му отказаха да му позволят да влезе в управата на семейната компания Porsche, той се насочи към скромната Audi и я превърна в един от трите най-големи производители в премиум сегмента.

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро
Пиех през 80-те, когато превърна Audi в глобална компания

През 1993, когато концернът VW бе само на три месеца от банкрута, Пиех бе привлечен като председател на управителния съвет и за броени месеци успя да стабилизира компанията. Той бе архитектът на глобалната експанзия, при която групата придоби марки като Bentley, Lamborghini и Bugatti.

През 2002 Пиех се оттегли от управителния съвет, но оглави надзорния, в който за кратко вкара и последната си съпруга Урсула. През 2015 влезе в конфликт с тогавашния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, не бе подкрепен от общото събрание и се оттегли. Самият Винтеркорн бе принуден да подаде оставка половин година по-късно заради гръмналия Дизелгейт.

 

Реклама  


Купи Audi

  • Audi A4 1.6

    5500 лв.

    дата на произв. - май , 2003 г., пробег - 202000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Audi A6 3,2FSI-V6-ЛИЗИНГ

    12380 лв.

    дата на произв. - януари , 2006 г., пробег - 145000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A4 2.6 v6 1.6 3br

    11 лв.

    дата на произв. - януари , 1999 г., пробег - 100000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Audi A6 1.8T+ГАЗ 4x4

    5299 лв.

    дата на произв. - ноември , 1998 г., пробег - 0, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Audi A4 2.5 TDI Quattro

    4999 лв.

    дата на произв. - ноември , 2002 г., пробег - 183135, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Audi A6 120000km 2.7tdi4x4

    13100 лв.

    дата на произв. - май , 2007 г., пробег - 120000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 15 )

Напиши коментар Влез

от: none ( преди 4 месеца )

Г-н Пийх направи от ФВ глобален производител. Ако беше успял да отстрани г-н Винтеркорн през 2015 година, Дизелгейт скандала щеше да се развие по коренно различен начин. Предвид тоталната липса на визия в бъдещето на ФВ в момента, мисля че продажбата на акциите му в компанията е най-логичното решение. С некадърните му братовчеди начело, пътят за ФВ е само надолу ...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Скандала с рулетката беше, защото го виждаше рулетката какъв голям некадърник е.
Рулетката закопа ВАГ, а не Пиех смешко.
Не случайно му затвориха устата с 20 млн. евро и никой не го потърси за каквато и да е отговорност, познай защо! Защото, ако се разприказва ще хвърчат глави не само в управата на концерна, а и на доста политици. Меркел е също в играта. Призована е за свидетел само, но при изслушването се разбра, че и тя е в кюпа. Много важни хора са намесени в перачницата ВАГ.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Хайде сега Пиех ангел небесен. Човекът си е бил хиена и почти до последно беше силният човек в, компанията поставяйку свои протежета на поста изпълнителния директор. Конфликтът с Винтеркорн беше началото на изпускането на контрола. Така че е отговорен и за доброто, но и в голяма степен за лошото във ВАГ
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Не било Ауди100(С4) , а А6. Не компютри, а компоти.
Я намали музиката да видиш дали никъде не скърца. То на тези километри и танк трудно ще издържи. И понеже съм го имал модела ще ти кажа, че си скърца доволно и на по-малко километри. Возил съм човек в багажника да слуша от къде скърца и да локализира мястото. Оказаха се няколко места. От окачаването и корите на задните врати. После почна таблото, предните врати и т.н. Сложиш си нова музика и започнах да е бича на макс за да не чувам.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Фейслифта на ауди 100 го прекръстиха на Ауди А6. 90-те почнаха да си именуват моделите с Буквата "А".
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Жалко, че си отива от компанията!
Стария мохикан искаше да повиши качеството на продукцията и чрез него да станат №1, а не обратното. Счетоводителите и менаджерчетата започнаха да управляват и да пестят и резултата е налице:
лъжи,измами,далавери,корупция,китайско качество с претенции за премиуми.ВАГ доказаха,че с реклама и манипулации могат и л@йн@ да продават на глупавите си клиенти.За съжаление глупавата част на населението е преобладаваща и на това разчитат ВАГ.
Форумния ВАГон е доказателство
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Ауди100(С4) производство февруари 1997???
Нещо да не си се объркал?
Производството на модела спира 1994 г., а ти имаш производство 1997 г. Нещо май послъгваш ми се струва.
Иначе да това е един от последните модели на ВАГ, които са истински коли и си струват. До към 1998 г. колите им ставаха, но след тази година са абсолютни Keнефи. Бях фен на ВАг, но тотално ме разочароваха с липсата на качество и нагла политика към клиентите.
Докато Пиех държеше юздите нещата бяха наред,а след него е много зле.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: fermera ( преди 4 месеца )

Още имам Ауди100(С4) производство февруари 1997.На 480 000 е ище си върви.Таблото му е здраво и не скърца,за разлика от новата ширпотреба.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

То май за това са на това дередже ВАГ в момента, защото тоя човек е искал всичко да е както трябва и да не правят ширпотреба ама .. През годините е загубил битката с братовчедите му, които явно са на обратния полюс - лъжи измами, гадна продукция, важното е да върви рекламата и продажбата, пък било то с корупция и цената на замърсяване и убиване на хора.
Ся ще видите, че този ще си вземе парите и след някоя година ВАГ ще е различен и много надолу, просто той знае кога да се отдегли от потъващите.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

доше, вместо да хейтиш по цял ден
намери си работи и си купи нов автомобил
да
ама
не
по лесно е да висиш като *** в нета и да си жалък трол
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
За какво са му на тоя поменик толкова пари?Да не си ги носи с него?
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 3  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Гениален мениджър. Опитали са се да го наритат навремето, но амбициран и въпреки заобиколния и труден път по който е поел е доказал на всики уменията потенциала си като е направил ВАГ този мастодонт който е днес.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Заслужил си ги е човека. Браво за постижеията му.
На снимката мисля, че са Audi 200, Audi 100 (C4) и Audi V8 - всичките са страхотни за времето си. Дизайна на C4 дори бих казал е още актуален.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 19  Отрицателни: 4

от: zzzzzz ( преди 4 месеца )

На снимката audi 200. Феноменален автомобил.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: Йори ( преди 4 месеца )

Явно човека е бил наясно как се прави сериозен бизнес и не е правил компромис, когато е надушвал, че се правят опити да се заобикалят правилата. Той затова и е бил недолюбван. В днешните времена на правене на бизнес, чрез всевъзможни врътки, подкупи и откровени измами, такива мохикани като Пиех явно нямат място.
Отговори
 
+30
 

Положителни: 32  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising