IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро

Дългогодишният шеф, осъществил глобалната експанзия на компанията, сега продава акциите си

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро

Дългогодишният шеф на Volkswagen Group Фердинанд Пиех се подготвя да се оттегли напълно от компанията и да продаде акциите си, съобщава Bild am Sonntag. Пиех притежава 14.7% от фамилния холдинг Porsche SE, който е мажоритарен акционер във VW. При днешните цени делът му струва около 1.1 милиарда евро.

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро
По устав Пиех (вляво) е длъжен първо да предложи акциите си на Волфганг Порше и останалите си роднини в семейния холдинг

Пиех от десетилетия е в хладни отношения с братовчедите си от фамилията Порше, които са другите главни акционери в холдинга. Преди месец обаче двете страни окончателно се скараха, след като Пиех обвини роднините си и останалите членове на Надзорния съвет на VW, че знаели за Дизелгейт година преди скандала, но не предприели нищо. В отговор те заплашиха да го съдят.

Според Bild Пиех е предложил на братовчедите си да откупят дела му или поне голяма част от него, но още не се знае дали ще се стигне до сделка. По договор останалите акционери в Porsche SE имат право да направят първата оферта за акциите, преди те да бъдат пуснати на свободния пазар. Най-вероятно Пиех ще продаде дела си преди общото събрание на акционерите на 30 май.

79-годишният днес Пиех е една от най-забележителните фигури в историята на германската автоиндустрия. След като роднините му отказаха да му позволят да влезе в управата на семейната компания Porsche, той се насочи към скромната Audi и я превърна в един от трите най-големи производители в премиум сегмента.

Фердинанд Пиех си тръгва от Volkswagen с 1.1 милиарда евро
Пиех през 80-те, когато превърна Audi в глобална компания

През 1993, когато концернът VW бе само на три месеца от банкрута, Пиех бе привлечен като председател на управителния съвет и за броени месеци успя да стабилизира компанията. Той бе архитектът на глобалната експанзия, при която групата придоби марки като Bentley, Lamborghini и Bugatti.

През 2002 Пиех се оттегли от управителния съвет, но оглави надзорния, в който за кратко вкара и последната си съпруга Урсула. През 2015 влезе в конфликт с тогавашния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, не бе подкрепен от общото събрание и се оттегли. Самият Винтеркорн бе принуден да подаде оставка половин година по-късно заради гръмналия Дизелгейт.

 

Тагове: audi volkswagen porsche tatra
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    Г-н Пийх направи от ФВ глобален производител. Ако беше успял да отстрани г-н Винтеркорн през 2015 година, Дизелгейт скандала щеше да се развие по коренно различен начин. Предвид тоталната липса на визия в бъдещето на ФВ в момента, мисля че продажбата на акциите му в компанията е най-логичното решение. С некадърните му братовчеди начело, пътят за ФВ е само надолу ...
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Скандала с рулетката беше, защото го виждаше рулетката какъв голям некадърник е.Рулетката закопа ВАГ, а не Пиех ***.Не случайно му затвориха устата с 20 млн. евро и никой не го потърси за каквато и да е отговорност, познай защо! Защото, ако се разприказва ще хвърчат глави не само в управата на концерна, а и на доста политици. Меркел е също в играта. Призована е за свидетел само, но при изслушването се разбра, че и тя е в кюпа. Много важни хора са намесени в перачницата ВАГ.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хайде сега Пиех ангел небесен. Човекът си е бил хиена и почти до последно беше силният човек в, компанията поставяйку свои протежета на поста изпълнителния директор. Конфликтът с Винтеркорн беше началото на изпускането на контрола. Така че е отговорен и за доброто, но и в голяма степен за лошото във ВАГ
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не било Ауди100(С4) , а А6. Не компютри, а компоти.Я намали музиката да видиш дали никъде не скърца. То на тези километри и танк трудно ще издържи. И понеже съм го имал модела ще ти кажа, че си скърца доволно и на по-малко километри. Возил съм човек в багажника да слуша от къде скърца и да локализира мястото. Оказаха се няколко места. От окачаването и корите на задните врати. После почна таблото, предните врати и т.н. Сложиш си нова музика и започнах да е бича на макс за да не чувам.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Фейслифта на ауди 100 го прекръстиха на Ауди А6. 90-те почнаха да си именуват моделите с Буквата "А".
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жалко, че си отива от компанията!Стария мохикан искаше да повиши качеството на продукцията и чрез него да станат 1, а не обратното. Счетоводителите и менаджерчетата започнаха да управляват и да пестят и резултата е налице:лъжи,измами,далавери,корупция,китайско качество с претенции за премиуми.ВАГ доказаха,че с реклама и манипулации могат и л***йн@ да продават на глупавите си клиенти.За съжаление глупавата част на населението е преобладаваща и на това разчитат ВАГ.Форумния ВАГон е доказателство
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ауди100(С4) производство февруари 1997???Нещо да не си се объркал?Производството на модела спира 1994 г., а ти имаш производство 1997 г. Нещо май послъгваш ми се струва.Иначе да това е един от последните модели на ВАГ, които са истински коли и си струват. До към 1998 г. колите им ставаха, но след тази година са абсолютни Keнефи. Бях фен на ВАг, но тотално ме разочароваха с липсата на качество и нагла политика към клиентите.Докато Пиех държеше юздите нещата бяха наред,а след него е много зле.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    fermera ( преди 7 години )
    Още имам Ауди100(С4) производство февруари 1997.На 480 000 е ище си върви.Таблото му е здраво и не скърца,за разлика от новата ширпотреба.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    То май за това са на това дередже ВАГ в момента, защото тоя човек е искал всичко да е както трябва и да не правят ширпотреба ама .. През годините е загубил битката с братовчедите му, които явно са на обратния полюс - лъжи измами, гадна продукция, важното е да върви рекламата и продажбата, пък било то с корупция и цената на замърсяване и убиване на хора.Ся ще видите, че този ще си вземе парите и след някоя година ВАГ ще е различен и много надолу, просто той знае кога да се отдегли от потъващите.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    доше, вместо да хейтиш по цял деннамери си работи и си купи нов автомобилдаама непо лесно е да висиш като *** в нета и да си жалък ***