Следващото поколение на Peugeot 508, което се очаква в началото на следващата година, ще е истинска революция по отношение на дизайна, съобщава Auto Express. Citroen пък ще се оттегли изцяло от сегмента на седаните, за да разчисти пътя на другата марка от групата. Това означава окончателен край за модели като С5.
Следващото 508 ще изглежда "до голяма степен" като концепта Instinct, поне отпред
Класическият D сегмент, в който се бори сегашното 508, непрекъснато се свива в последните години за сметка на кросоувърите. Затова Peugeot смята да даде на следващата генерация по-спортно усещане и силует на четириврато купе. В основата й ще залегне ефектният концепт Instinct, който компанията представи преди седмица на автомобилния салон в Женева.
"В Европа D-сегментът отмира, оцеляват само по-динамичните и по-компактни предложения", обясни главният дизайнер на Peugeot Жил Видал. Колегата му Лоран Бланше, директор по продуктовата гама, подчерта, че целта на компанията е да се разположи на върха в масовия сегмент, а не да става премиум като BMW например.
Вижте специалното интервю на Жил Видал за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg:
Все още не е ясно колко точно от Instinct ще бъде използвано в серийните модели. Видал уверява, че специфичната линия на предните светлини със сигурност ще влезе в производство. Главният изпълнителен директор на компанията Жан-Филип Емпарато също потвърди, че концептът ще стигне под някаква форма и до заводите. "Никога не правим такива концептуални модели просто така; с тях ви изпращаме някои послания за бъдещето на дизайна ни. Особено в предницата на тази кола".
За да няма вътрешна конкуренция в групата PSA, Citroen пък ще се откаже окончателно от D-сегмента и няма да разработва повече модели като досегашния C5. Вместо това по-късно през тази година компанията ще представи кросоувъра C5 Aircross.