Карл-Томас Нойман остава начело на Opel и при новия собственик на марката – PSA Group, а плановете му включват лансирането на още електромобили и пускането на пазара на голям SUV модел. Това обяви самият Нойман пред auto motor und sport, цитиран от Automotive News.
„За мен е важно да застана пред нашите служители и да им покажа, че мога да продължа да водя компанията – обясни Нойман. – Правил съм го и преди, ще продължа да го правя. Мисля, че между мен и Карлос Таварес (главният изпълнителен директор на PSA) има страхотно взаимно уважение. За мен това е добра основа да работим заедно.”
Нойман беше категоричен, че Opel ще има собствени шефове, ще създава и развива собствени модели. Но направи уговорката, че те вече ще бъдат базирани на платформи, идващи от PSA, вместо от GM. Според шефа на Opel преходът към платформите на PSA ще отнеме няколко години.
Нойман отказа да коментира информацията, че е предложил план Opel да стане производител само на електромобили в опит да осуети продажбата на марката от GM. Той обаче потвърди, че Opel планира да предложи на пазара още електромобили, които ще дойдат след Ampera-e – европейската версия на Chevrolet Bolt.
В същото време плановете на Нойман включват и лансирането на голям SUV модел, който ще е флагманът на Opel при моделите с повишена проходимост. Новият модел ще има същата роля като Insignia при леките коли и ще е част от най-голямата продуктова офанзива на Opel, която предвижда лансирането на пазара на 7 нови модела.
Нойман даде мнението си и за евентуалното излизане на Opel на китайския пазар, като шефът на компанията е скептичен за подобен ход.
„Китайският пазар вече не е лекарството за проблемите, които една компания може да има на други пазари, тоест - няма как там да наваксаш това, което не ти достига на други места”, поясни Нойман.
Той обаче акцентира на факта, че първата задача след продажбата на Opel на PSA ще е предизвикателството германската марка да излезе на печалба в Европа. По-рано този месец PSA и GM се споразумяха за продажбата на Opel, като сделката е оценена на 2,2 милиарда евро, а Таварес специално обяви, че Нойман ще остане на поста си, както и че Opel ще продължи да действа като самостоятелна компания със самостоятелно ръководство.