Групата Renault-Nissan започва мащабно настъпление в сегмента на лекотоварните автомобили, където ще заложи на новата си стратегия - "LCV Business Unit", събщиха от пресс-службата на алианса.
За постиганете на поставените цели, Renault и Nissan ще задълбочат партньорските си отношения с цел съвместна разработка на автомобили LCV. Ръководството на алианса смята да разшири пазарите, на които е представен в този сегмент, като същевременно съхрани уникалността на двете марки. Към тях ще се присъедини и компанията Mitsubishi Motors, която от миналата година е собственост на Nissan.
Ръководството на съвместната работа на трите компании е поверено на индиеца Ашванти Гупта – директор на Renault по развитието на малотонажния търговски траннспорт. Основната точка в плановете на алианса е разработката и производството на нови микробуси, товарни автомобили и пикапи.
Всъщност Renault и Nissan работят в тази посока от няколко години. Фургонът Nissan NV300 е построен на платформата на Renault Trafic, Nissan NV400 – на базата на Renault Master, а в основата на пикапа Renault Alaskan е Nissan Navara. В близко време партньорите ще предложат и други нови модели, които ще бъдат изградени на платформите на Nissan Armada и Nissan Patrol. Те ще се появят под марките Renault и Mitsubishi.
През 2016 г. алиансът Groupe Renault е прродал 443 931 лекотоварни автомобила по цял свят. Най-популярният модел са Renault Kangoo (118 200 единици), Master (91 900) и Trafic (81 600). Резултатът на Nissan Motor Co. Ltd. е 815 490 бройки, като бестселъри се оказаха пикапите NP300 Navara (196 257 ) и Frontier (102 497), както и товарният NV200 (54 118). На свой ред Mitsubishi Motors Corp. е продала 248 000 машини, като най-добре се представя пикапът Triton/L200 (46 332).
Снимки: Renault-Nissan