Volvo празнува 40-ия рожден ден на своя рядък, но изключително красив модел, наречен 262C. Той е представен през 1977 на автосалона в Женева, когато всички са удивени и го определят за „може би най-неочакваната версия на шведския модел“. Малко след това 262C е обявен за първия луксозен Coupe автомобил на Volvo.
Историята на стилното купе е доста интересна. Шведите искали да имат двуврат луксозен модел в гамата си, за да могат да привлекат нови клиенти в Америка, както и за да създадат нов имидж зад Океана. В тази връзка главният дизайнер на компанията по това време – Ян Вилсгаард – рисува първите скици на колата. След това проектът е предаден на италианския дизайнер Серджио Коджиола, чийто екип трансформира 4-вратото купе на Volvo 164 в двуврат прототип с по-нисък покрив. В момента този концепт е част от експозицията на музея на Volvo в Гьотеборг.
Под капака бил монтиран 2.7-литров V6 двигател, развиващ 140 к.с. Същият бил съвместна разработка с Peugeot и Renault и бил произведен в Дуврен, Франция. По време на фейслифта на колата през 1980, моторът бил модифициран – цилиндрите били допълнително разширени – което се отразило и на работния обем.
Без съмнение, стандартното оборудване на колата е било истински впечатляващо, дори по днешните стандарти. Всички модели били оборудвани с електрически стъкла, електрически прозорци, централно заключване, кожена тапицерия, темпомат, климатик, отопление на предните седалки, алуминиеви колела и автоматична радио антена. Като допълнение, клиентите получавали диференциал с ограничено приплъзване, избор от няколко касетофона, както и 3-степенен автоматик на мястото на стандартната 4-скоростна механична трансмисия. Последната опция се предлагала без доплащане.
Купето на Volvo 262C е ръчно изработено от Bertone и с него шведите се прицелват в Cadillac Eldorado и Mercedes-Benz 280CE на американския пазар. Продажбите били учудващо добри, а идеята на Volvo била да произвежда 800 такива автомобила годишно, но в крайна сметка шведите пуснали на пазара 6622 бройки в периода 1977 – 1981.
Интересен факт е, че шефът на Volvo по това време – Пер Гиленхамар – притежавал 262C като служебен автомобил. Неговата машина била от специална серия, задвижвана от 4-цилиндров турбо двигател. Допълнително били произведени 5 кабриолета, които били дело на независимата компания Solaire, но й били поръчани от американския клон на Volvo.
Снимки: Volvo