Porsche представи второто поколение на своята Panamera още през миналата година на автосалона в Париж. На щанда на германците тогава присъстваше и версията 4 Е-Hybrid, която комбинира 2.9-литров битурбо V6 двигател с електромотор, който увеличава мощността на седана до 462 к.с. и 700 Нм максимален въртящ момент. Щутгартци изглежда са останали недоволни от резултата и в тази връзка сега добавят „S” към името на колата, както и по-голям 4.0-литров V8 двигател.
Запознайте се с най-мощната серийна версия на Porsche Panamera, създавана някога.
Двигателят с вътрешно горене произвежда 550 к.с., а електрическият мотор допринася със своите 136 к.с. В крайна сметка от Porsche казват, че комбинираната мощност на колата е 680 к.с., а въртящият й момент достига 850 Нм максимален въртящ момент. Освен всичко останало, новият модел е получил софтуерната система за управление на мощността на двата двигателя от разпродадения суперавтомобил 918 Spyder.
Като стана въпрос за суперавтомобили, Panamera Turbo S E-Hybrid има всичко необходимо, за да им съперничи достойно. Въпреки че има 4-местен интериор, за разлика от най-бързите коли на планетата, най-мощната Panamera ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди, което е с 1.2 секунди по-бързо от обикновената Panamera 4 E-Hybrid. С максимално натиснат педал на газта, колата развива впечатляващата максимална скорост от 310 км/ч, докато моделът без „S” на задния капак вдига „само“ 278 км/ч.
И двата E-Hybrid модела разполагат с 14.1-киловатчасова батерия, която осигурява максимален пробег на ток от 50 км. Двете коли имат и специален съединител, разположен в хибридния модул, който се активира по електромеханичен път с помощта на специален актуатор. Друг компонент, който е общ и за двете коли, е 8-степенната автоматична трансмисия с два съединителя, която захранва с въртящ момент и четирите колела.
Подобно на обикновения E-Hybrid, горещата „S” версия ще се предлага със стандартно шаси и дълга база в по-скъпата версия Executive. Последната ще има 150 мм по-дълго шаси и много повече място за краката на седящите отзад. Стандартно новият модел идва с въздушно окачване, керамични спирачки, 21-инчови джанти, системата Porsche Dynamic Chassis Control Sport, технология за векторно разпределение на въртящия момент, както и помощен климатик. Дългата база пък се предлага дори със задни завиващи колела.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ще бъде представена официално през следващия месец, когато ще се проведе международното автомобилно изложение в Женева. Заедно с този модел германците ще представят и комбито Panamera Sport Turismo. Цените все още не са известни, но се очаква цената да е значително по-висока от тази на модела без „S” в името си. Припомняме, че последният струва 107 553 евро в стандартната база и 115 050 във версията си с удължено междуосие.
Снимки: Porsche