Компанията Hyundai от години предлага модела Elantra на американския пазар, като в случая обаче не става дума за добре познания седан. Зад океана така се казва хечбекът i30, който първоначално бе разработен за Европа, но по-късно бе адаптиран и по американски вкус.
По време на автосалона в Чикаго на американците бе показана версията на Elantra с 5 врати, чиито настройки изцяло са правени на пистата „Нюрбургринг” в Германия. Сега дойде време за появата и на модификацията GT Sport, разполагаща с още по-мощен силов агрегат.
Eвропейският i30 и американската Elantra GT са еднакви – както на външен вид, така и като оборудване. Моделите имат светодиодни фарове, двузонов климатик и 8-инчов дисплей на медийната система. Технически обаче автомобилите се различават.
В Европа i30 се предлага с мотори с обем 1,0-1,6 литра, развиващи максимум 140 к.с. Зад океана базовата Elantra GT е достъпна с атмосферен 2,0 GDI двигател със 162 к.с., който се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия или с автомат със същия брой предавки. При американския хечбек задното окачване е полунезависимо, докато при i30 то е многоточково.
Новият вариант Elantra GT Sport обаче разчита на европейски настройки на шасито (многоточково отзад), 18-цолови джанти вместо 17-цолови, по-мощна спирачна система и 1,6-литров T-GDI двигател с 201 к.с., познат от редица модели на Hyundai и Kia. Скоростните кутии са две – 6-степенна механична или 7-степенен автомат с 2 съединителя.
Снимки: Hyundai