Японската Агенция за защита на потребителите наложи на Mitsubishi глоба от 480 милиона йени (4.2 млн. долара) за използване на подвеждаща информация в рекламните брошури, съобщава AN.
След започнало миналата година разследване компанията си призна, че обявявала нереални стойности за разхода и максималния пробег на някои модели. Междувременно в Япония бе приет нов закон, който доста по-строго наказва подобни нарушения.
От представените в Европа модели на Mitsubishi заблудата за разхода засяга само Outlander. Останалите в списъка са предназначени за японския пазар коли, като микрована eK и базирания върху него Dayz, който компанията произвежда за Nissan.
"Mitsubishi Motors е твърдяла, че... продуктите й предлагат разход, значително по-добър от реалния, за да привличат клиенти и да им попречат да вземат информирани решения, основани върху факти", се казва в мотивите към глобата.
Mitsubishi още е разтърсвана от миналогодишното разкритие, че е заблуждавала и в тестовете за вредни емисии. Ефектът от това бе толкова тежък, че компанията бе принудена да продаде контролния пакет от акциите си на Nissan за 2.2 млрд. долара.