IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Оправдаха Tesla за жертва на автопилота

Компанията не е виновна за инцидентите с електронния асистент

Оправдаха Tesla за жертва на автопилота

Властите в САЩ обявиха, че няма да повдигат обвинения или да организират сервизна акция за автомобилите на Tesla, оборудвани със система за електронно подпомагане на водача по време движение във връзка със смъртоносен инцидент, станал през май миналата година във Флорида. Тогава Tesla Model S, движещ се на автопилот, катастрофира, а водачът му загина. Това се казва в изявление на Националната агенция за безопасност на движението (NHTSA).

Оправдаха автопилота на Tesla за смъртен случай

Според официалния документ, властите са приключи разследването и са стигнали до извода, че автомобилите на Tesla не са опасни и не трябва да се изтеглят от пазара. Също така на компанията-производител няма да бъде налагана никаква глоба заради случилото се, тъй като експертите на NHTSA не са открили доказателство, че автопилотът в катастрофиралата кола е бил неизправен.

Инцидентът се е случил при ясно време, като седанът се е движил с висока скорост. Установено е, че заради яркото слънце датчиците на колата не са могли да различат белия камион, който се е намирал перпендикулярно на посоката на движение на електромобила и така се е стигнало да сблъсък. През миналата година е имало още няколко подобни случаи с коли на Тесла - в Монтана и Пенсилвания, но те са се разминали само с леко пострадали шофьори и пътници.

В доклада на NHTSA се казва, че някои от водачите явно са разбрали погрешно предназначението на електронния асистент в колите на Tesla и са решили, че автопилотът може самостоятелно да управлява самостоятелно превозното средство.

Представители на компанията-производител още преди това предупредиха, че тази технология не може да работи без участието на човека - тя може да променя посоката на движение на колата или да използва спирачките, но шофьорът е длъжен във всеки един момент да държи ръцете си на волана и да може да поеме управлението, ако се наложи.

"За Tesla безопасност на клиентите винаги е била на първо място, така че напълно сме съгласни с доклада на NHTSA и с изводите, направени в него", коментираха от компанията на Илон Мъск, след като научиха за решението.

Снимка: Elektrek

Тагове: tesla model s nhtsa
0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Русия ( преди 7 години )
    Не случайно швабите забраниха на тия, да го наричат АВТОПИЛОТ , не знам защо тая задокеанска агенция им разрешава да мамят хората.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    тея 400 000 предварителни продажби на Модел 3 и те ли са купени от държавата :)Ае лягай си, примитивен голфаджия. Чакам с нетърпение Модел 3 в БГ да си купя един.
  • #6
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Тесла е като БДЖ ( преди 7 години )
    Държавен протекционизъм,силен лобизъм,гарниран със милиарди държавни субсидии за Тесла...Да видим като ревнат Форд, Джененеръл Моторс и Крйслер за субсидии...Щом държавата субсидира постоянно даден сектор или компания,дейността им е неефективна...Скоро ще ревнат и екоактивистите, че производството на батерии и добива на материали за производството на батериите за ел.колите замърсява в пъти повече околната среда отколкото предпочитаните от клиентите икономични дизел автомобили...
  • #5
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Така ще е ( преди 7 години )
    Тесла за VW и др. европейски производители и чадър над хамериканската Тесла!
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Az ( преди 7 години )
    Снимката е адски подвеждаща. Показва кола която удря камион без предпазна греда ОТЗАД, а не отстрани както е случая с Тесла. При това в Америка камионите са задължени да имат предпазни греди точно отзад, но за разлика от Европа нямат отстрани. А нямат отстрани заради усилената съпротива на американската транспортна асоциация, според която това щяло да повиши разхода на гориво и съответно да им намали печалбата. Дори гредите отзад са отскоро поради същата причина.
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    но шофьорът е длъжен във всеки един момент да държи ръцете си на волана и да може да поеме управлението, ако се наложиi koe mu avto-to na pilota togava?
  • #2
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    хе хе как да ги съдят нали тожа си е американска кола , я да беше фолцваген да видим тогава какво щеше да се случи
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 7 години )
    Software is on Beta stage, use it at own risk.