IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Франция отказва да излезе от Peugeot-Citroen

Планът бе компанията да откупи обратно дела си от държавата, но президентът Оланд е размислил

Франция отказва да излезе от Peugeot-Citroen

Френската държава няма намерение да продава дела си в групата PSA Peugeot Citroen, съобщава Reuters, цитирайки "официален tweet" от кабинета на президента Франсоа Оланд.

Франция отказва да продаде дела си в Peugeot-Citroen
Шефът на PSA Таварес и президентът Оланд при посещение в завод на Peugeot миналата година

Правителството придоби 13.7% от компанията през 2014, за да я избави от тогавашното тежко финансово състояние. Планът предвиждаше PSA да откупи обратно тези акции, след като се изправи на крака. Други около 14% бяха продадени на китайската Dongfeng Motors.

Още през 2015 обаче групата PSA, под ръководството на новия главен изпълнителен директор Карлос Таварес, надмина всички очаквания и реализира най-голямата печалба в по-новата си история. Фамилията Пежо, която притежава сходен с държавния дял, обяви, че е готова да изкупи от правителството акциите му.

От офиса на Оланд засега не коментират каква е мотивацията на президента да се откаже от този план. Френската държава притежава дял в другия голям национален производител - Renault - и го е използвала неведнъж, за да влияе на решенията на мениджмънта, особено в посока запазване на заводите на френска територия.

 

Тагове: psa dongfeng
0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    * * * ( преди 7 години )
    Така де, за да има диалог... Остави ***, рептилите и извънземните :) Проблемите с емисиите също е занимание в сферата на глобалните конспирации от много ВИСОКО ниво.Просто дойде време всички да сменят "локомотива" с алтернативна технология. "Перачница", "лапачница", с една дума "бизнес" :)
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо до **** ( преди 7 години )
    Полудържавната перачница може да се нарече по соросоидски и така: "баланс и контрол наД бизнеса от високо ниво.."Важното е лапачницата да не спада, а точно това е за сметка на по-ниското качество, шашмите за прикриване на реалните замърсявания и т.н. и т.н.Но когато фактите говорят (виж дизелгейт в СОЦваген и сега рено), дори и соросо*идите следва да мълчат.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до * * * ( преди 7 години )
    Защо обръщаш внимание на този *** Дошо!?
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    * * * ( преди 7 години )
    Всяка нормална държава управлява умно икономиката си. Само за г-н Дошо Българина, е непонятно, защо се налага баланс и контрол на бизнеса от високо ниво, за да има местно производство. В противен случай се прави всичко с цел по-големи печалби и по-ниски разходи...
  • #1
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Така де . след като главната полудържавна перачница рено се забатачва в поредния дизелгейт, трябва да има и план Б!