IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бундестагът разпита бившия шеф на VW

Дори аз не разбирам как се е случило, казва Мартин Винтеркорн за Дизелгейт

Бундестагът разпита бившия шеф на VW

Мартин Винтеркорн отрече да е знаел предварително за плановете на инженерите на VW да използват измамния софтуер, предизвикал прословутия Дизелгейт. Бившият главен изпълнителен директор на концерна бе изслушан в Бундестага по обвиненията, че е знаел за случая доста преди компанията да го признае пред американските власти, съобщава Bloomberg. 

Бундестагът разпита бившия шеф на VW
Мартин Винтеркорн дава показания. Фотография: Bloomberg

Винтеркорн настоя, че е научил едва през август 2015 година, и че през септември компанията формално е докладвала за нарушенията. Той обаче отказа да навлезе в детайли, обяснявайки, че това все още е обект на разследване от страна на прокуратурата.

Това бе първата публична изява на бившия шеф от почти 16 месеца. Винтеркорн стана първата жертва на Дизелгейт само няколко месеца, след като бе спечелил грандиозната битка с Фердинанд Пиех за властта в компанията.

"Случилото се ядосва много хора, включително и мен", заяви бившият изпълнителен директор пред депутатите. "Дълбоко съм разстроен, че разочаровахме милиони клиенти. Извинявам се за това". Винтеркорн свидетелства, придружен от двама адвокати, но те го оставиха да отговори на всички зададени въпроси. "Всеки, който ме познава, знае какво голямо значение съм отдавал винаги на качеството", добави Винтеркорн. "Отвън е трудно да се разбере как нещо подобно е могло да се случи в компания, толкова фокусирана върху качеството. Дори и аз не го разбирам".

Тъкмо репутацията на Винтеркорн като на педантичен ръководител, който държи лично да надзирава процесите, хвърля известна сянка върху твърденията му, коментира Reuters.

Бундестагът разпита бившия шеф на VW
Скандалът взе главата на Винтеркорн, точно след като беше спечелил борбата за власт в концерна с Фердинанд Пиех. На негово място бе назначен Матиас Мюлер от Porsche (вляво), който минава за протеже на Пиех

Показанията му се следят изключително внимателно от инвеститори в концерна, които подготвят искове на обща стойност 8.8 милиарда евро за понесени щети от обезценката на акциите на VW. Според вече изнесена информация например Винтеркорн още през 2014 е получил две бележки, осведомяващи го за разминаванията в емисиите на дизеловите автомобили в Америка спрямо предварителните тестове, и дори е участвал в среща по въпроса в началото на 2015.

Винтеркорн твърди, че тогава не е подозирал за истинската причина за тези разминавания - софтуерното устройство. Според него софтуерът е "много специфична област" в развойната дейност на една автомобилна компания. Запитан все пак кой може да е знаел за устройството, бившият шеф призна, че не е възможно това да е било дело само шепа нистопоставени служители.
 

Тагове: volkswagen vw
0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Хех, Вико Рулетката не бил знаел бе. Той знаел че от всички дизели в щатите, само тия на ФВ "покривали" стандартите без селективни катализатори, ама не му хрумнало как е възможно това, перефекциониста му с перфекционист. Ако пък си е мислел че инженерите му са някви свръхествени гении, да беше патентовал технологията и да ги беше предложил за нобелова награда. Ама не..
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Със сигурност такъв софтуер е монтиран, със сигурност няма как това да не се е знаело от инжинерите на марката, със сигурност софтуера дори е поръчан, доставен и монтиран. Аз дори си мисля, че това не е било тайна, защото не е извършено тайно. Голяма корпорация поръчва определен софтуер на друг голям производител, където той е създаден от инжинери, изработен от работници и монтиран от служители във ФВ, тоест това е минало през хиляди ръце, няма как да е било тайно?! Още повече, че такъв софтуер се открива и в други марки. Дизелгейт тресе в момента Рено-Нисан и Фиат-Крайслер. Има нещо гнило в цялата работа. Според мен всички са знаели, всички са го правели и изведнъж, някакви си хора съвсем случайно го разбрали и сега всички се правят на ощипани моми. Сякаш цялата тази случка е някакъв огромен театър. Все едно да има забрана за напускане на жилището, обаче на вън пак си е пълно с хора, които тътрят навсякъде и изведнъж, някой казва абе вижте, колко много хора има по улиците а не трябва да има нито един? И всички казват: -ВЪХ наистина!! -Неможем да повярваме!!! Е как не можете, като докато сте минали 100 метра 10 пъти сте се сблъскали с човек от тълпите по улиците а сега изведнъж КО?ох,въх.
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 7 години )
    добре, че повечето такива "патриоти" се изметохте да чистите WC-та на западавече в БГ се диша по-добре, главно поради вашето нихилистично отсъствие.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    попитайте ( преди 7 години )
    Защо ревете.По добри ли сме ние или другите.Чували ли сте за AdBlue всички камьони над Евро 4 трябва да го имат.Има Български камьони със Евро 6 и не го наливат а използват едно малко устройство за софтуер,голямо колкото кутия цигари което прави наливането на AdBlue не нужно но това прави камьоните силно замърсяващи.Източно европейските камьони особенно Българските и Ръмънските го имат,струва 50 лева.Питайте тираджия дали го налива.
  • #3
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На този "достоен" наследник на Гьобелс ако му кажем МЕГА ЛЪЖЕЦ всъщност правим комплимент.Долни немски *** ,фалита е най-малкото , което заслужавате.За съжаление мошениците от този калибър са недосегаеми , а *** им продаваеми просто защото са продукт на лъжи , а глупаците са толкова много!
  • #2
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Затвориха му устата с 20 млн. евро! Нали помните какво му дадоха на изпроводяк на Рулетката! Та не чакайте да каже нещо, а той със сигурност знае много...На човек, който трябва да бъде изгонен, като мръсно коте да му дават такава сума е повече от подозрително. И то при условие, че са пред фалит и само заради това, че в Европа никой не ги закача за глоби съществуват. Ако се спазваха законите за всеки по един и същи начин колите им трябваше да бъдат спрени на момента и то веднага!
  • #1
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    А земи ролетката та да разбереш! Ей тепегьози бе - и оня другия супер-хипер меринджей от рено Гомн ако го разпитат и той ще се прави на умряла лисица.Иначе за 7-цифрени пенсийки са първи.