Дизелова версия на Citroen C4 Cactus е дала вредни емисии, над седем пъти надвишаващи позволените лимити, твърди френският ежедневник Le Parisien, позовавайки се на доклад на Joint Research Center. Това е лаборатория, тясно свързана с Европейската комисия, а репортер на вестника твърди, че е видял копие от доклада.
На колата, с версия на задвижването BlueHDi 100, са били проведени изпитания по пътищата в Испания и Италия. В тях автомобилът е показал емиси азотен оксид (NOx), достигащи 585 милиграма за километър. Максимално допустимото според действащите в момента евростандарти е 80 милиграма на километър. За разлика от въглеродния диоксид, който е основен парников агент, азотните съединения са виновни за смога в големите градове.
"Учудени сме от тези резултати, за които не сме били информирани до момента и чийто формат не ни е познат", коментира говорител на компанията, която е част от групата PSA Peugeot Citroen. "Сходни автомобили, оборудвани със същия двигател, са показвали, че са напълно в рамките на регулациите, когато са били тествани от френските власти, включително и в нормални пътни условия".
Миналата година френското правителство действително нареди да се тестват всички популярни модели на местния пазар след скандала Дизелгейт.
В петък се разбра, че трима съдии в Париж се запознават в момента със събрания материал срещу другия голям френски производител - Renault, за да преценят дали да повдигнат обвинение в измама при тестовете. В неделя министърът на околната среда Сеголен Роял коментира, че вероятно разследването ще обхване и други производители, при които са констатирани аномалии. По информация в печата става дума за VW, Fiat-Chrysler, Opel, Nissan, Ford, Mercedes-Benz и PSA.