IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българският пазар: 26 370 продажби, 12% ръст

Volkswagen остава лидер в Европа, пред Renault и Opel

Българският пазар: 26 370 продажби, 12% ръст

Българският автомобилен пазар е пораснал с 12.2% през 2016 година, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). След много силен декември годишните продажби на леки автомобили у нас достигат 26  370 бройки.

Българският пазар: 23 500 продажби, 12% ръст

Статистиката на АСЕА, която борави с данни от вносителите в България, се разминава леко с тази за регистрираните нови автомобили на МВР. Според последната продажбите за миналата година са 20 500, плюс още около 10 000 автомобила, регистрирани като лекотоварни (N1). Разминаването в двете статистики е най-вече за сметка на реекспорта, при който нови автомобили се продават в България, но се регистрират в чужбина.

Като цяло изминалата година е била добра за автомобилния пазар в ЕС, който расте с 6.8% на годишна база. Единственият пазар със спад през 2016 е холандският, вероятно заради въведените нови и по-строги екологични изисквания и такси.

За сметка на това статистиката отчита ръст на най-големите пазари - 2.3% във Великобритания, 4.5% в Германия, 5.1% във Франция, 11% в Испания и почти 16 на сто в Италия. Декември, с общо 1.143 млн. продажби в ЕС, е бил най-силният отделен месец в историята.

Ръстът на българския пазар изглежда добър, изразен в проценти, но той е постигнат от много ниска база. За сравнение далеч по-големите пазари в страни от региона растат повече - с 23% в Хърватия, 25% в Унгария, 17% в Румъния, 13% в Словакия. По-ниската покупателна способност е само част от обяснението. Другата част е държавната политика, най-вече в областта на данъците, която насърчава покупката на стари автомобили.

Лидер по пазарен дял в Европа при отделните марки си остава Volkswagen (с 11%, спад от половин процент), пред Renault (9.7%), Opel/Vauxhall (6.2%), Mercedes (5.7%), BMW и Peugeot (по 5.6%), Audi (5.1%) и Fiat (5.7%).

Снимка: АСЕА


 

Тагове: volkswagen renault
0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мерцедес/БМВ/Ауди.... любимата мантра по събирания на общаци. в чужбина хората ги купуват за да покажат статус и ако не им е по джоба си взимат среден клас марка кола. Тук С-класата (на метан) е пред гарсониерата в Люлин...
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Germany ( преди 7 години )
    Volkswagen остава лидер в Европа, пред Renault и Opel... На дали някой е очаквал нещо друго
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Първия ти глупав ли си или само се правишАми много ясно че премиум марките ще се продават по-малко от масовите. То това е идеята. По тази логика няма ли да питаш къде е Ферари. Което се продава сигурно колкото лада
  • #3
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Хую ( преди 7 години )
    Само дето на цената на 1 БМВ може да си купиш 2-3 рено-***.
  • #2
    15 rate up comment 9 rate down comment
    bmw435i ( преди 7 години )
    Statistikata pokazva 4e bednia bilgarine,kato se vidi s pari,dori toi ne si vzima nova toyotka,a gleda samo kam Germania.Dori Do6o nedai si Boje sp4eli ot tototo vednaga bi si kupil nov VW
  • #1
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Хая ( преди 7 години )
    Лидерите са VW, Рено, Опел, Прехвалените БМВ и Ауди имат дял колкото Фиат и Пежо хаха