IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напук на Тръмп: BMW строи завод в Мексико

За тях ще е "много по-добре" да го направят в САЩ, казва новият президент

Напук на Тръмп: BMW строи завод в Мексико

Германската BMW Group ще продължи строителството на завода си в мексиканския град Сан Луис Потоси въпреки натиска от бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп, съобщи говорител на компанията.

Напук на Тръмп: BMW строи завод в Мексико
Тръмп: Ние купуваме Мерцедеси, тогава защо германците не купуват Шевролети?


Тръмп, който ще встъпи в длъжност в петък, отново предупреди BMW, че ако настоява да създава работни места в Мексико, той ще наложи на автомобилите им 35% вносно мито за територията на САЩ. Новоизбраният президент потвърди заканата си в интервю за германския таблоид Bild.

От централата на BMW в Мюнхен обаче отвърнаха, че плановете за завода в Мексико не се променят. В него трябва да се произвежда Серия 3, най-масовият модел на баварците, а продукцията ще бъде предназначена най-вече за Северна и Южна Америка. В момента BMW произвежда "тройката" в Германия и в Китай.

Напук на Тръмп: BMW строи завод в Мексико
Първата копка на новия завод в Сан Луис Потоси. BMW няма намерение да се отказва от инвестицията

Тръмп заяви пред Bild, че BMW трябва да построи завода си в САЩ, защото така щяло да е "много по-добре" за самата компания. Той се оплака, че макар моделите на Mercedes да били честа гледка в Ню Йорк, германците не си купували достатъчно коли на Chevrolet, за да върнат жеста. Аз съм защитник на свободната търговия, но не на всяка цена, добави бъдещият държавен глава. По-късно той добави в Twitter, че "Автомобилните компании и други, ако искат да правят бизнес в нашата страна, трябва да започнат отново да произвеждат нещата тук".


Напук на Тръмп: BMW строи завод в Мексико
Заводът на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина. Според германците той осигурява, пряко и косвено, над 70 000 работни места в САЩ

От BMW обаче коментираха, че компанията се чувства "съвсем у дома си" в САЩ и не вижда поводи за притеснение. Баварците изчисляват, че осигуряват 70 000 работни места в Америка, пряко и косвено. Заводът на групата в Спартанбърг, Южна Каролина, е един от най-големите й, натоварен с производството на популярни модели като X3, X5 и X6.

Заплахите на Тръмп вече принудиха Ford да се откаже от изнасянето на едно от производствата си в Мексико. Toyota и GM също са прицел на нападките на новия президент.
 

0 от 500
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Колега, спирачки, съединители, вериги и т.н. също са консумативи, когато говорим за стотици хиляди километри.И до 200 000 нищо чудно нищо да не ти се наложи да смениш нищо.Явно просто ти не си попадал на кола
  • #28
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Защо да не изкараш 200 000 км.? На първото ни БМВ - Е36 за първи път му се сменя нещо по окачването на 207 000 км. Преди това баща ми 3 пъти заварява ауспуси, че като обръщаше пред нас и все опираше отдолу, но това не го броя за амортизация от каране.Е 39 - Дадоха ми го на 195-196 000 км, отдолу едната биалетка висеше, другата я нямаше. Малко след това смених амортисьорите. на 256 000 км. брат ми смени турбото и оттогава колата си е наред.Не знам защо толкова плюете здравите немски машини!
  • #27
    5 rate up comment 7 rate down comment
    re ( преди 7 години )
    BMW da ne e toyota ili ford ili opel ? Chak me e gnus da gi spomena s syshtoto izrechenie s BMW.
  • #26
    11 rate up comment 1 rate down comment
    * ( преди 7 години )
    Да,редовно колеги каращи японски автомобили ми го казват и си вярват.Чувал съм и думите,,без масло да я караш нищо няма да и стане,, а пък другия разправя че маздата му спукала водно съединение и минал 80км без грам антифриз и нямало поражения...Аз съм имал коли от почти всички народности и всичките са давали дефекти...Тия дето вярват че за 200к километра еле пък по наще пътища сменяли само консумативи,сигурно вярват и в дядо мраз..
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Единствената дефектирала част в 15-годишната ми 3-ка е Made in Mexico!Just sayin
  • #24
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Русия ( преди 7 години )
    Тия стават смешни! Ами произвеждайте , кой е спрял американските *** да се продават по света, нищо ,че са с качеството на Кадилака на Обама? И най-американските коли са японски марки, Хонда и Тойота.
  • #23
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На Путин му стига пазара в Русия, бившите съветски републики и много азиатски държави.Ладите и УАЗките са доказали се корави машини и всички ги знаят. Евтини, ремонтно пригодни и достатъчно здрави за руската действителност. Климатичните условия в тази държава са едни от най-суровите в света и за да тръгнеш там на дълъг път трябва да си мъж и колата ти да е мъжкарска, а не някой зализан еврог*йски модел с който само до МОЛ-а можеш да се предвижиш.
  • #22
    8 rate up comment 3 rate down comment
    hj ( преди 7 години )
    сега е момента Путин да използва приятелството си Тръмп и да залее САЩ с евтини Лади и УАЗ-ки
  • #21
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Доше,Доше... ( преди 7 години )
    Толкова си ***,че под каквито и ник-ве да пишеш,винаги си познаваем като необразовано,агресивно,кресливо и лъжливо хейтърче. Поздрави от една ВАГ-онетка с v6 TDI,а ти си гризи ноктите в стария Сивик с дизелов двигател на още по-стара Астра.Май и ти караш наполовина "швабска" кола.Ха-ха-ха
  • #20
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хахаха! Баварците били шваби! Смешкото да ходи да се гръмне!!! Какво като всички се водят германци?! Все едно да кажеш, че шопите са родопчани, нищо че всички се водят българи! ***!