Германия ще настоява Европейската комисия да се погрижи за изтеглянето от пазара на всички автомобили на Fiat, нарушаващи нормите за вредни емисии. Транспортният министър Александър Добринт потвърди това пред в. Bild am Sonntag.
Германия иска дизеловите версии на Fiat 500x да бъдат изтеглени от пазара
"Италианските власти са знаели от няколко месеца, че Fiat използва незаконни устройства (за изключване на филтриращите системи, б. ред.)... Fiat засега отказва да участва в изясняването на този въпрос", казва Добринт. Затова според него Еврокомисията е длъжна да "гарантира, че ще бъде организирано изтеглянето на автомобилите на Fiat от пазара".
Германската позиция по този въпрос е "напълно непонятна", коментира в отговор италианският заместник-министър на транспорта Рикардо Ненчини, цитиран от Automotive News. Той увери, че италианското правителство сътрудничи на Комисията в проверката.
Германският автомобилен регулатор KBA започна проверки на автомобили на Fiat след съобщенията на потребителски организации, че моделът 500x с двулитров дизел изпуска азотни съединения много над допустимите норми. В тестовете на KBA италианските машини изключвали системите си за рециркулация след 22 минути. Стандартната продължителност на тестовете за емисии е 20 минути.
Александер Добринт
И тук, както и при разследването срещу Renault във Франция, става дума за т. нар. "термален прозорец" - за да предпазят двигателите от повреди при екстремални температури, инженерите настройват софтуера да изключи пречистващите системи. Въпросът е дали компаниите не са използвали тази вратичка, за да мамят тестовете за вредни емисии.
Групата Fiat Chrysler е разследвана и в Съединените щати за сходни нарушения. Главният изпълнителен директор на концерна Серджо Маркионе обаче нарече обвиненията "абсолютна безсмислица". "Може да имаме технологични несъвършенства, но не сме неморални. Никога не сме инсталирали никакви измамни устройства", увери Маркионе.