IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трима съдии решават дали ще има дело срещу Renault

Не сме нарушавали закона и не сме използвали софтуер за прикриване на емисиите, увери компанията

Трима съдии решават дали ще има дело срещу Renault

Френската прокуратура е започнала разследване срещу Renault по подозрения в измама с вредните емисии на някои модели, съобщи агенция Reuters, позовавайки се на източник от офиса на градския прокурор на Париж. От самата компания потвърдиха, че са научили за проверката, макар още да не са официално уведомени.

Трима съдии решават дали ще има дело срещу Renault

Трима съдии проучват събраните материали от 12 януари насам, за да преценят дали ще бъде повдигнато обвинение. Прокуратурата е получира всички материали от предишното разследване, проведено от службата за защита на потребителите DGCCR.

От групата Renault разпространиха официално съобщение по повод информацията, в което се казва, че компанията спазва всички френски и европейски закони, че всички автомобили Renault са и винаги са били хомологирани в съответствие с всички закони; и че автомобили на компанията не са оборудвани със софтуер, който да манипулира резултатите за вредните емисии.

Акциите на компанията загубиха 4 на сто от стойността си в петък преди обяд, но до края на борсовата търговия възстановиха половината от този спад.
 

Трима съдии решават дали ще има дело срещу Renault
1.5-литровият dCi на Renault се използва по цял свят не само от партньорите от Nissan, но и от марки като Mercedes и Suzuki

Това е третото мащабно разследване във връзка с твърде високи емисии на азотни съединения от дизелови двигатели. Volkswagen вече призна вината си по нашумелия Дизелгейт и се съгласи да плати 4.3 милиарда евро глоби в САЩ. В момента върви процедура срещу групата Fiat-Chrysler по сходни, макар и не идентични обвинения.

В случая с Renault най-вероятно става дума за системата за рециркулация на отработилите газове (EGR), за която още преди време се установи, че при определени условия предизвиква запушване на турбината. За да се справят с този проблем, инженерите на компанията са я програмирали да се изключва извън температурен диапазон на всмуквания въздух от 17 до 35 градуса по Целзий. В резултат в тестовете за емисии, които се провеждат при стайни температури, азотните съединения са в норма, но често в реални пътни условия са в пъти по-високи.

Трима съдии решават дали ще има дело срещу Renault
Ален Рапозо, уволненият преди месец шеф по двигателите на Renault

Automedia припомня, че преди месец Renault освободи Ален Рапозо, досегашния си шеф по разработката на двигатели и скоростни кутии. Тогава като най-вероятно обяснение за смяната бе посочено изоставането в съвместните разработки на технологии с партньора Nissan. Не е изключено обаче този ход да е свързан и с разследването във Франция.

1.5-литровият dCi на Renault е един от най-популярните дизелови агрегати на планетата и се ползва от много други марки - от членовете на алианса Nissan, Infiniti и Dacia до Suzuki и дори Mercedes.
 

Тагове: nissan renault
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Съдиите не решават нищо по обвиненията , които може да се повдигнат.Това го решава проглокора.Съдиите могат да кажат дали има виновен или не при внесено в съда дело с обвинение, а в случая дори още няма започнало разследване!
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Мошеник ( преди 7 години )
    Под 17 градуса ЕГР-а не работи и това не било нарушение!? И има наглостта и безочието да продължава да го твърди!?Позовава се на вратичката, че може да бълваш емисии, за да предпазиш ДВГ-то, но температура от 0 градуса не може да е причина за това!Жалко, че ще покрият случая.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мосьо Рапунгел ( преди 7 години )
    Сега пак аз ще го отнеса, а меринджей Гомн с 1000000? месечна пенсия ...
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До вин ( преди 7 години )
    Те и блока за управление на двигателя не правят ФВ,ама.....
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    вин ( преди 7 години )
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Мууу! ( преди 7 години )
    Добре, че рено ги забраниха за продажба в САЩ още преди 20-30години. Иначе сега със сигурност тюлените от US-NAVY щяха да натоварят целокупното ръководство, начело с супер-хипер меринджея Госн!И директно в Алкатрас - възобновен специално за случая.
  • #1
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    От една страна трима съдии ама от друга адвокатската кантора рено, която между другото е от основните перачници на френските пари.Кой според вас ще надвие?Бонус: Кога осъдят СОЦваген в Германия, тогава и рено във Франция.