Международната автомобилна федерация (ФИА) лобира усилено пред шефовете на PSA да върне Peugeot в световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24 часа на Льо Ман”, като френската марка трябва да смени Audi – германците си тръгнаха след 13 победи в последните 18 години в легендарната френска надпревара.
След оттеглянето на Audi, в WEC останаха само две компании, които участват със свои заводски отбори в топ класа LMP1 – Porsche и Toyota. В последните две години Porsche спечели както титлата в WEC, така и в победата в Льо Ман.
„В момента върви много сериозно лобиране, което има за цел да убеди Peugeot да се върне в Льо Ман и се предполага, че компанията обмисля инвестиция в размер на 80-90 милиона евро – заяви пред Automotive News източник от един от двата заводски тима, останали в WEC. – Но ако компанията реши да се завърне, това няма да е достатъчно.
„За да се бориш за победи и успехи в WEC, трябва да стартираш с 150 милиона евро, като половината от тези пари отиват за екип – пилоти, инженери и механици. Така че с по-малко пари няма да стане.”
Peugeot сложи край на програмата си в Льо Ман и състезанията за издръжливост с дизеловия прототип 908 HDI в началото на 2012 година, точно преди първия сезон в историята на WEC. Причината се криеше в лошите финансови резултати на PSA и двете марки под шапката на концерна Peugeot и Citroen, както и скромните успехи срещу Audi в Льо Ман – французите взеха само една победа с 908.
Но през 2014 година начело на PSA застана дошлият от Renault Карлос Таварес, който успя да подобри представянето на концерна и компанията започна да регистрира печалби. Другата добра новина в случая е, че Таварес е горещ поддръжник на автомобилните спортове и вярва, че състезателните програми помагат както на марките, така и на продажбите.
„Постоянно присъствие в моторните спортове е средство за повишаване стойността на всяка една автомобилна марка в дългосрочен план”, заяви миналата година Таварес пред Automotive News.
Говорител на PSA заяви, че засега участието на Peugeot в рали „Дакар” с 2008 DKR остава основната състезателна програма на компанията. Той обаче допълни, че е възможно завръщане в WEC, но за това трябва да се реализират три условия.
Първото е подобряване на финансите на PSA, второто е налагане на таван на разходите по развитието на прототипите в WEC и Льо Ман и третото е достатъчно време за подготовка, за да може Peugeot да се върне в голямата битка като равностоен съперник на Porsche и Toyota. Което означава, че французите може и да се върнат в Льо Ман, но това едва ли ще случи в най-близко бъдеще.