IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще има ли пари Peugeot, за да се върне в Льо Ман?

ФИА спешно търси заместник на Audi в световния шампионат по издръжливост

Ще има ли пари Peugeot, за да се върне в Льо Ман?

Международната автомобилна федерация (ФИА) лобира усилено пред шефовете на PSA да върне Peugeot в световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24 часа на Льо Ман”, като френската марка трябва да смени Audi – германците си тръгнаха след 13 победи в последните 18 години в легендарната френска надпревара. 

Ще има ли пари Peugeot, за да се върне в Льо Ман?

След оттеглянето на Audi, в WEC останаха само две компании, които участват със свои заводски отбори в топ класа LMP1 – Porsche и Toyota. В последните две години Porsche спечели както титлата в WEC, така и в победата в Льо Ман. 

 

„В момента върви много сериозно лобиране, което има за цел да убеди Peugeot да се върне в Льо Ман и се предполага, че компанията обмисля инвестиция в размер на 80-90 милиона евро – заяви пред Automotive News източник от един от двата заводски тима, останали в WEC. – Но ако компанията реши да се завърне, това няма да е достатъчно. 

 

„За да се бориш за победи и успехи в WEC, трябва да стартираш с 150 милиона евро, като половината от тези пари отиват за екип – пилоти, инженери и механици. Така че с по-малко пари няма да стане.” 

 

Peugeot сложи край на програмата си в Льо Ман и състезанията за издръжливост с дизеловия прототип 908 HDI в началото на 2012 година, точно преди първия сезон в историята на WEC. Причината се криеше в лошите финансови резултати на PSA и двете марки под шапката на концерна Peugeot и Citroen, както и скромните успехи срещу Audi в Льо Ман – французите взеха само една победа с 908. 

 

Но през 2014 година начело на PSA застана дошлият от Renault Карлос Таварес, който успя да подобри представянето на концерна и компанията започна да регистрира печалби. Другата добра новина в случая е, че Таварес е горещ поддръжник на автомобилните спортове и вярва, че състезателните програми помагат както на марките, така и на продажбите. 

 

„Постоянно присъствие в моторните спортове е средство за повишаване стойността на всяка една автомобилна марка в дългосрочен план”, заяви миналата година Таварес пред Automotive News. 

 

Говорител на PSA заяви, че засега участието на Peugeot в рали „Дакар” с 2008 DKR остава основната състезателна програма на компанията. Той обаче допълни, че е възможно завръщане в WEC, но за това трябва да се реализират три условия. 

 

Първото е подобряване на финансите на PSA, второто е налагане на таван на разходите по развитието на прототипите в WEC и Льо Ман и третото е достатъчно време за подготовка, за да може Peugeot да се върне в голямата битка като равностоен съперник на Porsche и Toyota. Което означава, че французите може и да се върнат в Льо Ман, но това едва ли ще случи в най-близко бъдеще.

Тагове: audi peugeot
0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ili ( преди 7 години )
    защото и господ е фен на Porsche
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    пак аз ( преди 7 години )
    Но и аз не мисля, че ще успеят да победят Порше.Просто отборът на Порше преди това Ауди,функционира перфектно.Не всичко се определя от качествата на колата.Дори и късметът е на стрната на Порше,със сърцераздерателния провал на Тойота преди финала.Пълен кошмар
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Именно протитипите на Пежо, през 90те станаха причина за промяна на правилата.Бяха станали безумно бързи, от тогава е и рекорда.Ако не бяха промените, щяха да спечелят още титли. А през 90те шампионата беше още по-конглокентен, не като сега 2(3) марки да се борят.При последната си програма Пежо имаха брутална липса на късмет на няколко пъти в Льо Ман, иначе си печелиха в другите съъстезани редовно. И на СПА и Силвърстоун и Себринг и Малкия Льо Ман.Последната си година завършиха с титла в WEC
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пежо ги превъзхождаше от към скорост първия път като дойдоха просто другите не знаеха къде се намират липсваше им надежноста всичко се объркваше в последните часове в другите кръгове те биеха на силвърсон и други. И погледнете кой държи рекорда за най-висока скорост в Le Mans
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пежо участваха 5 години на Ле Ман и имат 1 победа.През останалото време Ауди ги мачкаше където ги хване.И сега ще е същото,само че вместо Ауди,Порше ще ги мачка.Затова Пежо няма да се върнат докато има германски отбори на Ле Ман.Защото са им яли попарата.
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пежо не са били догонващи когато те бяха спечелига WEC сериите, спомням си като влязоха със своя дизел просто аудита нямаха шанс за да ги догонят и всичко се объркваше в последните часове катастрофи и повреди. Точно те върнаха затворения кокпит след това започнаха да ги копират.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За какво им е на Пежо да се връщат?За да са в ролята на Нисан от 2015 г. ли?Огромни реклами,катастрофално представяне и изнизване по чорапки съпроводено с грандиозен смях.Пежо играха ролята на догонващи в борбата им с Ауди и едва ли пак ще искат да са такива.