IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #81
    8 rate up comment 5 rate down comment
    GG ( преди 7 години )
    За да е още по-забавно скоро всички турбо бензини ще имат ДПФ .Тогава ще те питам каква песен ще пееш. Да не говорим че няма да остане жив атмосферник.Кеф ти турбо кеф ти две, кеф ти двумасов съединител,но теб това не те вълнува ,ти ще продължаваш да смърдиш с 1.6 бензинка хаххаха
  • #80
    7 rate up comment 3 rate down comment
    GG ( преди 7 години )
    Хахаха абе ***,ти дори нямаш автомобил ако имаше нямаше да говориш безумия. Горивен филтър е 20 лв за кой и да е дизел,смена се на всеки 10хил.. а не като умниците на по 60хил. ДПФ файда от него няма та като се запуши се изключва.Ядец,нали.Пак се не плаща.ГНП да не сменяме през месец ?Акъл имаш ли? МАховика издържа 300 000 ,белким доживеем..да го сменим ,За милионник дизел да не се разочароваш..Че има едни мерцедеси дето си изкарват 800 хил от воле.Простотията ти не ни пречи даже си забавен.
  • #79
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А нещо за ПДФ да кажеш! Как така удобно не го смяташ него. Без пари е да ти кажа. Я виж колко струва! Да не се окаже, че той е по-скъп от колата, която караш! Турбо, дюзи, ГНП, горивен филтър, маховик са КОНСУМАТИВИ при дизела. И стига с тези лъжи, че нищо не сменяте и не правите по дизелите! Има си статистика за това и дизелите се водят за най-ненадеждните коли. Няма да видиш и кола милионик с дизел. Чувал ли си за клуба на милиониците.Там дизели просто НЯМА! Лъжите ти не ми пречат но са плоски
  • #78
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "имам сменени 2 свещи за 20 лв общо. "Грешка: за 50 лв общо
  • #77
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Естествено че са близки. Около 20 лв в повече за дизела. Това е една от любимите мантри ширещи се по форумите, колко по скъпо е обслужването на дизела. На моя дизел горивния филтър го сменявам на всяка втора смяна на масла или това прави на всеки 30к км. Така го дават по книжка. Относно скъпите части, наскоро смених демпфер със съединител за 800лв комплект. Дюзи не съм пипал, имам сменени 2 свещи за 20 лв общо. Относно на какво гориво ще ми е следващата? Най вероятно пак дизел или бенз турбо
  • #76
    3 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    Ако сравня разходите за обслужване на двата автомобила, които са в един и същи клас, за 8 години (закупени нови), бих казал че са много близки. Това което е сменяно в повече по дизела е горивен филтър, при всяка смяна на филтри, и маховик с демпфер при смяната на съединителя. Имам приятели с Опели и ФВ-ни които за същото време смениха свещи, дюзи, ремонтираха ДПФ-и (няколко пъти), но това са си "бъгове" на съответният производител. Следващата ми кола ще е електрическа или водородна.
  • #75
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До потресен и горния ( преди 7 години )
    В Куба все още се карат от бензиновите соц возила. Мисля ще ви е добре там!!!Петилетки имало, с разчети да се свършат за 2г и всички бяха ударници! Режими на тока, магазините празни, неща за правоимащите, записване за жилище, телевизор и кола. Айде нема нужда. Не искам децата ми никога да виждат подобно нещо! Вие си живейте в онова време и се самосъжалявайтеОтносно паленето на -23С. Моя дизел се кара абсолютно всеки ден. Палел е всеки път. Давал съм ток и на бензинови авт. на комшиите
  • #74
    7 rate up comment 2 rate down comment
    ? ( преди 7 години )
    Няма ли да се включи в разговора и некой назобен батка с чипосаната си bmw гробница за да ни обясни колко върви и колко го боли за нас докато си кара към некое фолче ?
  • #73
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    или по-точно казано вечният пациент. даже в придворното ваг списние аб имаше статия за "хубавите" вагонетки.
  • #72
    6 rate up comment 16 rate down comment
    VAG - доминация ( преди 7 години )
    1.9 TDI - Вечния двигател