IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Назрява скандал и с датчиците за гумите

Много компании, включително Fiat и VW, монтирали евтини и неработещи системи, твърди британска организация

Назрява скандал и с датчиците за гумите

Още един скандал с технологии, подвеждащи купувачите, назрява във Великобритания. Местна неправителствена организация твърди, че автомобилните компании масово монтирали неефективни датчици за налягането в гумите, за да икономисат средства.


Назрява скандал и с датчиците за гумите


Системите сработват само в лабораторни условия, но не функционират в реалния живот и могат да изложат пътниците на допълнителен риск, твърди докладът на организацията Transport & Environment. Според нейните експерти някои автомобилни производители влагали индиректни датчици, струващи не повече от 9 лири (10.40 евро).

Вместо реално да измерват налягането в гумите, те отчитали косвени признаци като вибрации и отклонения във въртенето на колелото. Подобни системи, монтирани в автомобили на Fiat и Volkswagen, се провалили в почти всички от проведените от организацията тестове в реални условия.

По изчисления на британското транспортно министерство правилно напомпаните гуми намаляват вероятността от инциденти на пътя с близо 20 на сто, защото подобряват управлението и спирането.
.
Според действащото европейско законодателство датчиците трябва да могат в рамките на 10 минути да отчетат, ако налягането в гумата падне до 1.5 бара. Правилниците обаче не посочват дали датчиците трябва да са директни, или косвени.


Назрява скандал и с датчиците за гумите
Правилно напомпаните гуми намаляват злополуките с почти 20%


От Volkswagen обаче отбелязаха, че не знаят при какви условия неправителствената организация е провела тестовете си, и дали след всяко изпитание е калибрирала отново системата, както изисква упътването. "Системите в автомобилите на VW Group" са изпробвани и оценявани в разнообразни условия при милиони километри тестове. VW ще прегледа процедурите и резултатите от цитираните изпитания и при необходимост ще настоява те да бъдат повторени пред свидетели".
 

Тагове: fiat vw
0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Пичове вие знаете ли какво е това отклонение от 0,6/100 бара???При гума напомпана с 2,6-3,0 бара това е отклонение от 0,018 бара на гума или направо нищо. Аз моите дори не ги проверявам от смяна до смяна
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Хейтър Тролев ( преди 7 години )
    Из нет-а продават такива , дето се завиват на капачките на гумите ти изписва налягането на всяка гума , като се зачетеш пише ,че отклонението е 0.3-0.6 според условията - подобни са и отклоненията при манометрите по бензиностанциите и при електронните които можеш да си купиш от всеки един магазин. - ВАЖНО е да се проверят и 4-те гуми с един и същ апарат , за да не се получава разлика между лява и дясна гума - което е по-опасното.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "дето ми дава отклонение от 0.6-0.8 атмосфери надежден резултат...загубена работа"Мухаха, явно си много в час.
  • #11
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Карал Фолксваген ( преди 7 години )
    Не е ли сам да си проверя на бензиностанцията или ръчно с манометър налягането на гумите - мани тая работа. Ще чакам аз електронната система на вурстовете, дето ми дава отклонение от 0.6-0.8 атмосфери надежден резултат...загубена работа. Проверявал съм го и на Шкода и на VW - крайно ненадеждна електроника.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Дали директно или индиректно датчиците би трябвало да отчитат. Методът с "вибрации и отклонения във въртенето на колелото"е достатъчно точен. Останалото е за журналята ...При смяна на гумите системата реагира при ФВ моментално, колегата го е описал по долу. Проверено!
  • #9
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хората са ви го написали, но не, та не! Работели уж. Форумната ***, както винаги се прави, че при него всичко работи и си кара безгрижно немската каруца, а фактите говорят съвсем различно. Специално на Фабия датчиците не работят коректно. Заявявам го най-отговорно, защото непрекъснато карам тази кола. Сутрин, когато е студено лампичката свети. Като покарам малко угасва, после пак светва, пак угасва и изобщо не отчита правилно. От сервиза казаха, че при всички било така и да си карам.
  • #8
    13 rate up comment 12 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    Системите за налягане в гумите на Рено работят. Карам кола с такива и си работят без грешка. Моля не пишете лъжи по форумите.
  • #7
    15 rate up comment 11 rate down comment
    112 ( преди 7 години )
    Сега от VW след като обедняха значително може и още по евтини датчици да започнат да пробутват. КатафалкаВаген трябва да се продават освен с абонамент за сервиз и с такъв за парцел в гробищата.
  • #6
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А? Вие очаквахте че са излъгали само в емисиите? Това е фирмена политика на взимане на "преки пътеки" а не единичен случай. Така се става номер 1 явно. Закривай!
  • #5
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    стига сте се пенявили. Според проучването това засяга почти всички коли с цена под 30 000 паунда, не само Ваген и Фиат. Просто тия две марки са тествали на случаен принцип