Още един скандал с технологии, подвеждащи купувачите, назрява във Великобритания. Местна неправителствена организация твърди, че автомобилните компании масово монтирали неефективни датчици за налягането в гумите, за да икономисат средства.
Системите сработват само в лабораторни условия, но не функционират в реалния живот и могат да изложат пътниците на допълнителен риск, твърди докладът на организацията Transport & Environment. Според нейните експерти някои автомобилни производители влагали индиректни датчици, струващи не повече от 9 лири (10.40 евро).
Вместо реално да измерват налягането в гумите, те отчитали косвени признаци като вибрации и отклонения във въртенето на колелото. Подобни системи, монтирани в автомобили на Fiat и Volkswagen, се провалили в почти всички от проведените от организацията тестове в реални условия.
По изчисления на британското транспортно министерство правилно напомпаните гуми намаляват вероятността от инциденти на пътя с близо 20 на сто, защото подобряват управлението и спирането.
.
Според действащото европейско законодателство датчиците трябва да могат в рамките на 10 минути да отчетат, ако налягането в гумата падне до 1.5 бара. Правилниците обаче не посочват дали датчиците трябва да са директни, или косвени.
Правилно напомпаните гуми намаляват злополуките с почти 20%
От Volkswagen обаче отбелязаха, че не знаят при какви условия неправителствената организация е провела тестовете си, и дали след всяко изпитание е калибрирала отново системата, както изисква упътването. "Системите в автомобилите на VW Group" са изпробвани и оценявани в разнообразни условия при милиони километри тестове. VW ще прегледа процедурите и резултатите от цитираните изпитания и при необходимост ще настоява те да бъдат повторени пред свидетели".