Само часове след като показа първия пикап със средни размери в своята история, компанията Mercedes-Benz официално представи и още един модел. Това е AMG-версията на новото поколение на бизнес-седана E-Class. Автомобилът е останал без задно предаване, но е получил допълнителен дрифт-режим. А от компанията го определят като най-мощната Е-Class в историята.
„Напомпания” седан излиза в 2 версии - Mercedes-AMG E63 4MATIC+ и E63 S 4MATIC+. И двете са оборудвани с 4,0-литров туин-турбо V8 мотор, но в първия вариант той развива 563 к.с. и 750 Нм, а във втория – 603 к.с. и 850 Нм. От 0 до 100 км/ч по-слабата модификация ускорява за 3,4 секунди, а по-силната – за 3,3 секунди.
От стандартната E-Class продуктът на AMG се отличава по решетката на радиатора, оформлението на предната и задната брони, а също така и по по-мощните спирачни механизми. Освен това „напомпаният” седан има черни огледала и неголям спойлер на багажника.
Двигателят на автомобила се съчетава с 9-степенна автоматична скоростна кутия AMG Speedshift с два съединителя. Агрегатът също така е оборудван със система за изключване на 4 от цилиндрите при по-ниски натоварвания. Заявеният разход на гориво от производителя е 8,9 л/100 км.
Версията S, по желание на клиента, може да бъде оборудвана с допълнителни опори на двигателя, които намаляват вибрациите. Това подобрява сцеплението на колелата с пътната настилка и позволява по-бързо преминаване през завоите, както и по-добро ускорение при каране на писта.
Дрифт-режимът е достъпен само за по-мощната версия E63 S. Той се активира с помощта на лост на волана, като първо се избира режим Race, а после се изключва системата ESP. Скоростната кутия минава на ръчен режим, а целият въртящ момент се предава само на задните колела.
Като опции за модела се предлагат адаптивен круиз-контрол, а също така и функция Remote Online, която позволява определянето на местоположението на автомобила и включването на отоплителната му система от разстояние. По желание на клиента седанът може да бъде оборудван с механична блокировка на диференциала при E 63 AMG и с електронна – при S-варианта.
Снимки: Mercedes-Benz