IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лондон чака BMW да го спаси от Brexit

Най-големите автомобилни заводи на Острова може да мигрират на континента, ако не бъде постигнат компромис

Лондон чака BMW да го спаси от Brexit

Много британци, включително и на високо управленско ниво, разчитат на BMW и останалите големи германски индустриални компании да им издействат по-изгодни условия за прословутия Brexit, отбелязва The Observer.
 

 Лондон чака BMW да го спаси от Brexit


Теорията гласи, че германският бизнес е заинтересован да запази свободната търговия с Острова и ще задейства могъщите си лобита, за да повлияе на Ангела Меркел. BMW e начело в този списък заради заводите си във Великобритания - този в Оксфорд, където се произвежда MINI (и който е най-големият промишлен работодател в графство Оксфордшър) и този в Гудууд, където е базирана другата дъщерна компания на германците - Rolls Royce.

 

Големият въпрос около Brexit е дали правителството в Лондон ще успее да убеди европейските си партньори да запази режима на свободна търговия, като същевременно се откаже от свободното движение на хора - главната причина за отрицателния вот в референдума. До момента Меркел и останалите лидери на ЕС са категорични, че подобен "мек" Brexit е невъзможен и че свободната трудова миграция е задължително условие за участие в общия пазар.


Ако Великобритания загуби достъпа си до европейския пазар, това ще е пагубно за промишления й сектор. Компании като BMW и Nissan ясно намекнаха, че при такова развитие ще изтеглят производствата си от Острова. Във финансовия сектор също се очаква масов отлив на компании от лондонското Сити в полза на Франкфурт.


Лондон чака BMW да го спаси от Brexit 

   Заводът на Nissan в Съндърланд, който в годините на кризата произвеждаше повече автомобили от цяла Италия

 

Няма съмнение, че германският бизнес е заинтересован от оставането на Великобритания в обединена Европа, коментира The Economist. Страната е третият най-голям експортен пазар на Германия (след САЩ и Франция) и близо 750 000 работни места зависят от тази търговия. Но цитираната теория подценява няколко обстоятелства. Първо, Ангела Меркел далеч не е толкова зависима от промишлените лобита, колкото бе предшественикът й Герхард Шрьодер (наричан Genosse der Bosse, Другарят на босовете). И второ, самите лобита не са сигурни, че биха подкрепили компромис в полза на англичаните. "Ние сме поне толкова заинтересовани да опазим целостта на ЕС, колкото и да не загубим британския пазар", коментира пред The Economist Матиас Висман, президентът на Германската асоциация на автомобилната промишленост. "Всъщност опазването на ЕС е на първо място".

 

Ако Великобритания стигне до "твърд" вариант на Brexit, това ще размести сериозно картите в европейската автомобилна индустрия. Според някои източници BMW вече обмисля варианти да прехвърли MINI в Холандия и евентуално във втора локация в Централна или Източна Европа. Nissan също ще има интерес да измести на континента поне част от производството си в Съндърланд, надхвърлящо половин милион автомобила годишно. "Още не мога да коментирам", призна изпълнителният вицепрезидент на Nissan Тревър Ман в интервю за предаването "КОЛЕЛА". "Първо, не знаем дали Brexit изобщо ще се случи. Това зависи от политицитe. Ще трябва да изчакаме развитието на нещата и да решаваме в движение".


Лондон чака BMW да го спаси от Brexit

 Цялото интервю с Тревър Ман можете да видите в "КОЛЕЛА" по Bulgaria ON AIR в събота, 29 октомври, от 15:00 часа.

 

 

Тагове: bmw nissan mini brexit
0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Разбирачев ( преди 7 години )
    Мандалото хлопна!Измесването на заводите от Англия вече е в ход.Първо няма как да произвеждаш коли в страна на която утре може да и ударят т.н. квоти-каквито има за Япония и Ю.Корея и в същото време да разчиташ на пазар,където свободно ще влизат японски коли втора ръка с десен волан.Само да напомня че в Япония колите си губят 60-70% от стойноста на третата година.Руснаците във Владивосток взимат 3г.Корола за 5000$- как ви се струва?
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Де да беше само това. Британците на всички фронтове се борят да запазят всичките си права като на пълноправен член на ЕС, но същевременно без да поемат задължения като член на ЕС, дори няма да плащат членски внос. Тоест за тях да си е свободна търговията и придвижване на населението в ЕС а останалите членки на ЕС да нямат тези права на острова. Най-големия майтап ще е ЕС да им приеме исканията а като благодарност британците да наложат мита на стоките от ЕС.
  • #4
    11 rate up comment 8 rate down comment
    RRE435i ( преди 7 години )
    Az li4no mnogo iskam HARD Brexit,napalno si go zaslujavat.Iskam paunda pod 2 leva taka i lubimata mi marka Range Rover 6te e pone mani4ko po dostapna.Tuk v Suisse naprimer namaliha cenite na RRS s 9 hilidi franka,na RRE s 4 hiliadi a na RRV s celi 12 sled brexit,no az iskam o6te.V momenta bazov RRE po4va ot 40 hiliadi franka a triabva da e pone 35
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    вин ( преди 7 години )
    Лафът:Да имам на българина акълът, дето му идва отпосле, явно не важи само за нас!
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Камен ( преди 7 години )
    Големи тарикати се извъдиха тия британци - само гювеч да пада , но не и да имат задължения и да го отнасят и с негативите в ЕС... Дано не им се вържат - та да ги заболи , така както ги е боляло колониалните страни , които векове са ограбвали. Не стига че са грабили с милиарди , но и още искат само да лапат , не и да дават..
  • #1
    30 rate up comment 1 rate down comment
    ss ( преди 7 години )
    усетиха се англетата ама късно, лафа кой ми *** в гащите важи в пълна сила за тях